Sitter och ...

...dricker te och vaktar mina smörgåsar med rökt kalkon från kisse. Doc är förvisad till hallen efter att han inte kunde låta bli att tigga. I söndags kom min äldsta bror på besök. Det var väldigt trevligt. Vi har haft väldigt mycket besök på sistone och nu till helgen kommer mamma hit och hälsar på. Igår började jag en ny kurs, jag lyckades åka till föreläsninen en timme för sent (!!!), jag vet inte riktigt vad jag tänkte. Jag är ju inte den som brukar komma försent, snarare tvärtom. Så jag missade den första timmen av föreläsningen, när jag kom dit och såg vem som höll föreläsninen blev jag nästan glad att jag missat en timme av den.

På kvällen åka vi till klubben med Malin, Tjabo och Moa och Vanessa och Singha. Doc blev så förälskad av Singha när han såg henne på gatan så han (med hjälp av Dalton) drog omkull mig. Väl på klubben började jag med att ta en promenad med Dalton och Doc, så härligt att gå ensam i en skog med massa snö!  Jag passade på att bara vara med Doc då det var många nya hundar och dels för att min förkylning gjorde sig tillkänna. Innan vi åkte hem busade Doc med Tjabo och Singha, Doc älskar verkligen att busa med Tjabo! Doc flörtade friskt med Singha som var en av de sötaste han hade sett ;)

Idag tänkte jag att jag ska gå varsin promenad med killarna i Hagaparken. Ska träna hundmöten lös med Doc. I går när vi gick till Hagaparken var verkligen både Dalton och Doc skitjobbiga, de drog i kopplena, skulle nosa och kissa överallt. Jag var så förbannad på dem. Det kändes inge kul så vi gick till en stor äng där vi stannade och busade som galningar. Dalton och jag jagade Doc och tvärtom. Vi hade verkligen skitkul och jag var helt slut av att springa  i all snö. Det gick förbi tre hundar och Doc stack inte fram till någon av dem.


Dalton i Lansjärv på sitt favoritställe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0