Vallning

Idag har Malin, Lisa och jag varit och vallat hos Ingrid. Doc har nu börjat fatta vad det är som väntar och är väldigt förväntansfull så passiviteten utanför hage gick inte lika bra som den brukar. I fålla gick det jätte bra! Ett stort framsteg från förra gången tycker jag. Doc var betydligt vildare än han brukar, så det var lite kämpigt att hänga med ibland.  Men han var mer självständig och var inte alls mycket framme vid mig som han var sist utan höll sig där han skulle för det mesta. Så jag är mycket nöjd med lillise idag! Jag tycker även att en del har fallit på plats för min egen del, väldigt lärorikt att se Ingrid i fållan med sin duktiga hundar för jag vet att det är jag som klantar till det när det blir fel. Jag lyckades även klura ut hur jag ska byta varv, lättare sagt en gjort ;) Men med mycket hjälp av Lisa så fick jag till ett snyggt byte. Det är så himla mycket att hålla reda på när man vallar och nu idag gick det så himla fort så då blev det ännu klurigare, till exempel så bytte jag håll fast till samma håll som tidigare flera gånger, inte lätt att hålla reda på vilket håll man gick i tidigare. :)



Lava


Lisa och Loi



Ingrid och Chispa



Ingrid och Elda


Ingrid och Elda igen

Här nedan några bilder på Doc och mig som Malin tagit.


Lite för gas kanske






Kramar får


Åker får






Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för idag!! "Bytet" du fick till var riktigt snyggt tycker jag, mina pedagogiska förklaringar i snö med pinne är inte att leka med. ;)

2009-02-22 @ 00:02:10
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Camilla

Du ser mycket mer bekväm ut med fåren Anna! :)



Jag vill hem!

2009-02-22 @ 13:49:34
URL: http://chenin.se
Postat av: Emelie

Söta Doc! Det är verkligen ursvårt med vallning, men roligt!

2009-02-24 @ 08:33:15
URL: http://www.mivinnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0