Första måndagsträningen

Igår packades Volvon full med hundar för att åka på årets första måndagsträning. Dalton, Doc, Moa och Tjabo bak i bilen. Chenin fick privilegiet att sitta fram. Kändes riktigt kul att komma igång med måndagsträningarna igen! Doc var taggad och det var super roligt att träna med honom (som vanligt). Träningen kändes riktigt bra! Dalton fick gå spår bakom Chenin, han tyckte det var jätte roligt och spårade verkligen. Brukar vara mer hets än spår men inte igår.

Idag har killarna fått varsin promenad i Hagaparken. Planen var att träna hundmöten med Doc men då det småregnade och var iskallt (trots 2 plusgrader) var det folktomt i Hagaparken. Bara ett hundmöte lös och det gick bra. Doc lyckades knocka både honom och mig. Han kom springande med snörbollen till mig, skakade den som en galning så jag fick den rakt i ögat. Aj! Sen sprang han och busade med bollen så att även han fick den i ögat. Ajaj!

Dalton var sjövild som vanligt när vi går själva. Han borde nog inte springa och galna sig så mycket men jag har inte hjärta att  inte låta honom. Han är så glad och lycklig! Dalton blev ännu lyckligare efter att ha stulit brödbitar som någon snäll människa kastat till fåglarna.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tur att du har stor bil ;)

2009-01-20 @ 22:39:44
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Malin&Freja

Hej! Vad härligt att Dalton är sån buskille, då har lillebrosan nåt att ta efter! Lycka till med träninen - snart är det vår! kram M&F

2009-01-21 @ 13:15:28
URL: http://freja.krevis.com
Postat av: Camilla & Chenin

Skaffa större bil! det ska få plats minst 6 hundar tycker jag...

2009-01-21 @ 15:00:55
URL: http://www.chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0