28/1-09

Nu är det längesen jag har skrivit. Vi har pysslat med lite allt möjligt. På lördag spårade vi och sen simmade Dalton och Chenin i Sundbyberg. Camilla och jag var sena och stressade (vi var lite tidsoptimister när vi spårade) vilket gjorde att Dalton var hypertressad. Han påverkas lätt av att jag är stressad. Dumt av mig att stressa in med honom! Dalton och Chenin simmade samtidigt i poolen och det gick över förväntan trots att Dalton var så stressad. På kvällen hade Camilla och Hebbe fest, en väldigt trevlig kväll!  

Doc är stundtals unghundig och jobbig, igår kämpade jag med att han skulle gå fint i kopplet i en och en halv timme. Väl på vår gata gick han fint, skam den som ger sig. Hundmöten är fortfarande en huvudvärk, ibland går det bättre och ibland känns det som att det bara går sämre. När jag går med honom själv går det oftast bra men när jag går med båda killarna är det svårare att hålla reda på honom.  Doc och jag har varit i Hagaparken själv idag och då gick det väldigt bra. Så det känns kul! Men det roliga med unghundar är att imorgon kan hundmöten gå sämre än någonsin, charmen med unghundar ;) Nu lät det som att Doc är jätte jobbig men så är det inte, han är världens underbaraste lilla Prick! 

Jakob och jag har varit till ÖB i Bromma ikväll, jag hittade ett täcke till Doc för 69kr, ett likadant som Dalton har. Doc var överlycklig för sin present, så lycklig att han försökte springa iväg när han skulle prova det. Efter shoppingen åkte killarna och jag till klubben. Dalton och jag gick en promenad, Dalton drog omkull mig då han trodde att han såg rådjur. Doc fick ett lydnadspass. Han var duktig och det var roligt. Planen var som en skridskobana men jag lyckades hålla mig på fötterna.

Idag fyller Jakob år! Vi firar med att äta kräftor och vitlöksbaguetter. På fredag har jag fixat en överrraskning till Jakob, han är så nyfiken och försöker få mig att försäga mig men jag tiger som muren!


Jakob och jag på min studetbal

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fina ni är ihop!



Jag känner igen det där med unghundar, upp som en sol och ned som en pannkaka. Syns imorgon.

2009-01-29 @ 00:04:48
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Malin

Då säger vi Grattis till Jakob i efterskott :)

2009-01-29 @ 20:57:17
URL: http://difloydsfiesta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0