Vallning

Idag har Malin, Lisa och jag varit och vallat hos Ingrid i Bro. Jag tycker att samtliga skötte sig bra. Det är intressant att se olika hundar och hur olika de vallar. I dag vallade vi i Ingrids runda fålla som var riktigt bra. Doc fick börja i koppel och var taggad och frustrerad när han inte kom fram till fåren. Ingrid föreslog att jag skulle släppa honom. Jag kände mig lite skeptisk, men det gick över förväntan! Doc var väldigt lugn och inte alls så galen som jag trodde att han skulle vara, bara några enstaka försök till att bita fåren men han lyssnade när jag sa nej. Jag tycker Doc var lyhörd för mig och skötte sig riktigt bra i fållan. Duktig kille! Jag är väldigt stolt över honom och ser framemot nästa gång! Den duktigaste lilla pricken!

Alla kort nedan är tagna av Malin Hamner. Dåliga bilder tagna med min kamera laddar jag in imorgon...















Kommentarer
Postat av: Vanessa

Kul med vallning och fina bilder!

Doc har blivit så stor och fin också! :)

2009-01-18 @ 09:56:02
URL: http://www.aussiebus.webb.se
Postat av: Lisa

Tänk att han var så duktig! Lyhörd kille! Jag hade dock velat se bit-bilden, hoppas Malin skickar den till mig. ;)



Tack för trevligt sällskap!

2009-01-18 @ 11:51:05
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0