23 juni

Ett tag sen jag uppdaterade, har varit och spårat med Pernilla och Nova och själv och kört uppletande också en massa skogspromenader. Uppletandet har inte gått alltför bra på sistone men det gör ingenting för killarna har spårat SÅ bra! Jag var ute med killarna själv igår efter jobbet. Spårade och promenerade medan spåret låg. Killarna sprang lös tillsammans och det fungerade bra. Tyvärr slutade det med lite gruff vid bilen då Dalton vaktade ett ben och jagade flugor och det blev lite missförstånd när Doc ville vara med och jaga. Doc var i kopplet och jag kunde avstyra det hela snabbt. Kan inte komma ihåg när killarna bråkade sist, känns riktigt bra mellan dem nu och det är så skönt och framför allt roligt för de har så mycket glädje av varandra då, ligger och gostuggar på varandra på jobbet när de har långtråkigt.

Trots att Dalton springer mycket lös nu har han faktiskt varit bra i höfterna. Han stukade vänster fram idag när han och Doc ruschade (man måste nämligen det!) från gården på väg på promenad. Dalton är så gullig för när han gör illa sig kommer han till mig och visar vart han har ont och så ska jag böja och massera lite och sen är det bra.

Känns förövrigt ganska stressigt nu, pendlar till Överkalix (5 mil) och jobbar hela dagarna samtidigt som Jakob är i Svartbyn och fixar med stugan och jag vill vara där och hjälpa till. Jag behöver verkligen pengarna så jag vill inte vara ledig heller. Det är grunden som ska stå klar på lördag då Jakob åker tillbaka till Solna för att  jobba två veckor och sen kommer han tillbaka och då ska stugan upp. Känns riktigt bra med stugan, fått en bra tomt och det känns som att vi placerat stugan bra på tomten också. Jakob har tagit några bilder idag men jag orkar inte sätta in dem i datorn nu. Nu måste jag hoppa i sängen, klockan ringer 05.40!



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJ! Bygger ni stuga! Va roligt. Då måste vi komma förbi och titta in den. Jag kommer förmodligen vara i Överklaix de två sista veckorna i Juli, jag hör av mig så får vi ta och träffas då.

2009-06-25 @ 20:42:08
Postat av: Mari

Glömde skriva vem jag var. Men det var altså mitt inlägg...

2009-06-25 @ 20:43:05
Postat av: Anna

Japp, vi bygger stuga i Svartbyn. Vi har inte kommit så långt ännu. Grunden blev klar i fredags.

Ökx marknad är kring den 18 Juli, skulle vara jätte kul om ni kom med ut då! Hör av dig när du är i Ökx så kan vi ta en flottur eller nåt sånt!

2009-06-27 @ 20:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0