Dagen

Idag har jag gått varsin promenad med killarna i Hagaparken. Hundmötes träning med Doc (som vanligt). Var kallt och blåsigt ute så hundarna lös med sin frånvaro, vi lyckdes möta några stycken i alla fall. Doc försökte springa fram till en busig vovve, men då tog det stopp i linan och matte blev arg. Ett koppelmöte på väg till bilen som gick lysande! Dalton sprang lös hela promenaden och hade lite knäck i öronen, mycket som skulle spåras och många fläckar att undersöka. Doc är förövrigt väldigt fokuserad på att hinna kissa så många gånger som möjligt på promenaderna, det ska kissas i tid och otid, kvantitet verkar vara det viktiga (inte som Dalton där kvaliteten är väldigt viktig).Till exempel försökte Doc kissa på Malin igår på ridhusträningen.

Ikväll har vi varit på klubben och tränat med Malin, Moa och Tjabo. Träningen gick bra, mest nöjd över att Doc var så duktig att vara lös och låta bli att springa fram till de andra hundarna. Malin och jag var och tränade på ridhusträning igår kväll. Även där hade jag Doc lös och han skötte sig bra. Han var lite ofokuserad i träningen men jag är nöjd att han inte stack till någon annan hund.


Jag försöker ta en bild när Doc sitter "kanin". Inte så lyckat. Jämför med bilder i Malins blogg!

Kommentarer
Postat av: Grete og co

Takk for hyggelig kommentar i gjesteboken min - og moro at du synes at den nye siden min er fin!

Morsomt bilde av Doc i bloggen din, han er søt :D

2009-03-03 @ 09:52:31
URL: http://www.workingspirit.se
Postat av: Malin&Freja

Hejsan! Tack för de fina orden på Frejas blogg! En skåning på skidor, jo det är en syn det! Men det gick! :) Ha det fint! kram m&F

2009-03-03 @ 10:10:55
Postat av: Lisa

Visst är det galet att Lazy kan vara så busig, men tydligen!



Busig Doc som försöker kissa på Malin. De har kanske någon sådan knasig kissperiod, tänker på där när Loi kissade hemma hos Camilla & Hebbe där i anslutning till vår Vårgårdatrip. Sedan dess har det aldrig hänt, och jag tycker ändå att han hänger med hem till ganska många.

2009-03-03 @ 11:19:29
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0