Promenad och måndagsträning igår

Igår fick killarna varsin promenad i Hagaparken. Dalton och jag utforskade lite och gick där vi aldrig gått tidigare, spännande för oss båda. På äg tillbaka till bilen gick vi förbi en hästhaga och jag vara bara tvungen att gå och hälsade på den fina pållen som visade sig vara en riktig myspålle. Han ville gärna stå med sin mjuka och väldoftande mule mot min kind, det var så mysigt, jag ville verkligen inte gå därifrån. Saknar stallet och hästar, när jag var yngre var jag i stallet varje dag. Doc fick också en promenad, han skötte sig bra vid hunmöten, han var ganska intresserad men la band på sig själv. Han hade väldigt mycket spring i benen och rejsade fram och tillbaka hela tiden och var busig. Roligt!

På kvällen åkte Malin och jag och alla hundarna till klubben. Dalton och jag började med en promenad, blev livrädd när en stor schäfer dök upp i mörkret. Malin var snäll och gav mig en liten kameralektion, mycket att komma ihåg!

Träningen med Doc gick bra, jag börjar  lite på honom mer när han är lös och det känns bra. Är inte så kul att alltid ha koppel på när man ska träna. De två sista gångerna har jag haft honom lös hela tiden. Doc har nu lärt sig sätta sig med apporten!

Nu måste jag sätta igång med tentapluggandet, känner mig inte alls motiverad!


Kommentarer
Postat av: Madde Kruus

Va duktig du är med träningen! Kul att hundmötena går så bra nu!

Ha det fint!//Madde

2009-03-17 @ 11:20:23
URL: http://billy.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0