Träning

Ikväll åkte Malin och jag till klubben för lite lydnadsträning. Dalton  började med att hoppa ut ur bilen innan varsågod så att han knockade mig. Jag blev rosenrasande och Dalton fick hoppa in i bilen igen och bli utan promenad.

Doc blir lätt ofokuserad när det är folk som passerar planen.  Jag är nöjd med träningen ikväll, men mest nöjd är jag över att Doc var så duktig när hans favorit schäfertjej Nova letade efter hans boll som försvann i snön. Det röck i den lilla prickiga kroppen men han var så duktig! Han börjar förstå att han inte får springa fram till de andra hundarna och det känns väldig bra. Jag håller däremot på att bli gråhårig över ingångar med apporten. Det verkar vara fysiskt omöjligt för Doc att sätta sig med en apport i munen, att lägga sig går däremot hur bra som helst.

Dalton fick komma ut ur bilen för en promenad och lite träning. Dalton var högljudd och busig, han fick träna fritt följ, ställande och läggande och inkallning med ställande. Han var så duktig!


Kommentarer
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Det var väl bäst att vara duktig när du blivit irriterad över knocken ;)



Tar du Choice imorgon?

2009-03-12 @ 09:29:53
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Lisa

Men Anna, vad är de nya bilderna? Kameran har väl gått varm? ;)

2009-03-12 @ 10:49:02
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Madde Kruus

Hej!

Känner verkligen igen det där med ingångar med apporten....Bröderna verkar vara ganska lika!!

Har ältat det ett tag också,men på träningen igår gjorde han helt plötsligt RÄTT! Gissa om jag blev paff...=) Får väl se hur det går nästa gång!!

Som sagt det är bara att kämpa på!

Ha det bra!!

2009-03-12 @ 12:56:30
URL: http://billy.kreivis.com
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Träning på söndagförmiddag. Spårning! Date bokad med Mikko. Vi kan väl ta Kista - nya stället (dvs gamla)?

2009-03-12 @ 13:12:13
URL: http://www.chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0