Spår och annat

Idag har vi spenderat hela eftermiddagen med Camilla, Chenin, Choice och Lazy. Först tog Dalton och jag en promenad runt kyrkogården vid Lötsjön sen gick Doc och jag och mötte upp Camilla och tjejerna. Vi gick ett varv runt Lötsjön med dem.  Sen tryckte vi in alla hundarna i bilen och åkte till Akalla för att hälsa på hästen Gustur. Vi stannade på vägen och Camilla la spår till Chenin och Doc. Sen åkte vi och hälsade på Gustur och de andra djuren på gården. Doc brukar skälla mot hästar så han fick komma med och titta på hästarna. De var alla islandshästar och underbart fina, fastnade för en som var grå/beige i färgen, väldigt fin! Doc skötte sig mycket bra, han var till och med tyst är hästarna flyttades till andra hagen. Sen gick vi in till gården och hälsade på lamm, hästar, grisar och kor. Doc tyckte det var väldigt spännande men skötte sig bra ändå. På vägen hem tog vi spåren, Doc spårade intensivt och bra. Han kom av spåret efter pinnen, som han förövrigt apporterade till mig (tjoho!), och tjorvade på lite grann tills jag insåg att vi var helt fel ute och gick tillbaka till där han tappade spåret. Då spårade han lite okoncentrerat fram till slutet. Det var längesen vi spårade sist och både Doc och jag tyckte det var buskul att spåra igen. Tanken var att Dalton skulle få gå Chenins spår efter hon gått det, men det började regna och klockan var mycket så det blev inget spår för honom idag. Annars hade Choice blivit jätte stor sen jag såg henne sist, långa ben och tuffare attityd. Känns jätte roligt att Camilla är tillbaka nu, vi har saknat henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0