Vallning

Idag har Malin, Lisa och jag varit och vallat hos Ingrid.  Fållan som Doc och jag brukar valla i var alldeles isig så vi fick ge oss på den stora (för oss iaf) ankhagen. Jag var ganska nervös och det kändes som att det kunde gå hur som helst på så stor ytor. Det gick över förväntan, trots att jag började med att drutta på rumpan det första jag gjorde. Doc är väldigt intensiv, det går fort och är svårt att hänga med. Han splittrade bara några få gånger så det är jag nöjd över. Men det skulle vara ganska skönt om han kunde puttra på en lägre växel ibland. Alla hundar skötte sig bra idag men enligt Lisas far som jag uppfattade som vallningsrutinerad så var det Doc som var bäst  :D


Malin och Moa


Malin och Tjabo




Malin och Lisa samlar på pinnar


Lisa och Loi




Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, visst imponerar lilla Doc alltid! Jag lånar några av bilderna till en filmsnutt, hoppas du inte misstycker. I gengäld har du fått säkert 10 bilder på Doc till din mail. Håll till godo ;)

2009-03-22 @ 19:54:29
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Sanna och Misty

Fy va sotis jag är på er som får valla!Duktiga Doc som jobbar så fint!Längtar till kennellägret ska bli så kul att få se allihop!

2009-03-22 @ 22:58:51
URL: http://misty.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0