Överraskning!

Jakob kom hem från jobbet igår och tog bilnycklarna och sa "jag ska bara fara och fixa en grej". Jag frågar ju självklart vad det är men Jakob svarar INTE, en överraskning sägen han! Jag som är världens mest nyfikna håller på att dö av nyfikenhet. Han kommer tillbaka efter många (för mig i alla fall) minuter, går in i sovrummet, jag får inte se! Han säger att han köpt en tidigt födelsedagspresent, tänkte att jag behövde den nu på grund av vädret, yes ett par gummiestövlar tänker jag. Jakob kommer ut med någor bakom ryggen, hmm kan inte vara gummiestövlar, för litet. Vad är det då? En  NIKON D40!!!!! Min bästa älskade har köpte en Nikon D40 i födelsedagspresent till mig! Jag blev så glad att jag fick ont i magen! Kändes alldeles för mycket! Jag är, som alla som känner mig vet, väldigt ekonomisk (snål!) så jag fick en chock av en så dyr present! Jag har världens bästa och snällaste kille, inte bara nu för att jag fått en kamera, utan så är det! Så nu håller jag på att läsa manual och har bokat en privatlektion med Malin som ska lära mig alla inställningar och sånt, det kan behövas! Jag ska åka till Clas Ohlsson och köpa ett minneskort idag så att jag kan börja fota och testa olika inställningar! Ska bli kul!



Igår kväll packade Malin och jag in alla lurviga i bilen och åkte till klubben. När vi kom till klubben var det kolsvart, kallt och ruggigt. Min träningsmotivation blåste bort fort! Jag började men en liten promenad med Dalton och Doc. Sen fick Dalton vänta i bilen (jag orkar inte lyssna på hans skällande när han sitter uppbunden) medan jag och Doc tränade. Vi började med fritt följ, började bra men när det började komma kursare och gå förbi plan blev Doc ofokuserad och splittrad. Jag struntade i fritt följ då, Doc kunde inte koncentrera sig. Tränade stadga i läggande under gång istället, Doc var fortfarande nyfiken på allt annat så vi tog kaffe och vilade en stund. Camilla kom med Chenin, Choice och Lazy och en till tjej med sin lilla vovve (som Lazy snabbt blev kär i). Doc blir galet busig när han ser Choice, vill busa till varje pris. Efter att jag druckit kaffet var Doc mer fokuserad, trots mycket fler hundar på plan. Han fick vara lös hela tiden och jag känner att jag litar på honom mycket mer nu. Han försökte springa fram till Tjabo när Tjabo busade med en boll men kom tillbaka efter ett nej från mig. Malin avslutade sin träning med att tokbusa med först Tjabo och sen Moa. Jag passade på att träna att Doc inte ska springa fram. Doc var så himla duktig! Han bara skakade av vilja att springa fram men la band på sig själv. Doc=duktigaste prick. Jag =lyckligaste matten!

När jag tränar klart med Doc, fick Dalton komma ut och vi alla tog en promenad tillsammans. Vi gick alla och log när Choice fick tokryck och sprang som en galning i skogen på sitt valpklumpiga sätt. Underbart att se! Dalton gillar att gå tillsammans med vår måndagsflock!


Kommentarer
Postat av: Lisa

GRATTIS till kameran, vilken himla fin present!!

2009-03-10 @ 11:00:23
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Ann-Sofie

Vilken drömpresent!!! Vad perfekt att kunna fota snygga bilder nu till våren, väntar på en massa kort på bloggen inom en snar framtid bara så du vet ;-) Å Grattis på födelsedagen :-)

2009-03-10 @ 19:20:45
URL: http://collieforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vad härligt! Vilken fin present! Har också en Nikon som jag inte är så himla bra på så ge gärna tips sen när du kan allt! ;) Grattis i förskott... vet inte helt när det är din födelsedag men i alla fall! Hehehe... ang örat, det blev nedklistrat på besök hos Riitta, så nu ligger det ner... hon är jättesöt! Fast det är hon ändå, oavsett öra upp eller ner! :) Ses vi på kennelläger 1:a Maj? kram M&F

2009-03-10 @ 19:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0