Helgen

På lördag åkte Camilla, Lisa, Malin, Linda, Anita och jag  till Ingrid för att valla. Dit kom även Inger, Tina och Anders. Jag började med Doc i fållan, jag hade en plan i mitt huvud men det var lite svårt. Det var fem får i fållan och det kändes som lite mycket, jag hamnade hela tiden mitt i och kunde inte rör mig som jag tänkt. Men Doc vallade bra! Andra rundan gick vi i stora hagen. Doc höll ihop fåren bra men han rundade mig mycket. Jag tyckte det var svårt att hinna stoppa Doc från att runda, det går så snabbt när man väl är inne så det är så svårt att göra som man planerat. Jag fick många bra tips av bland annat Tina som sa att det är lätt att kontrollera för mycket och skapa frustration. Det är nånting jag ska tänka på, jag är lite av en kontrollmänniska och måste försöka släppa lite, Doc är balanserad inne i hagen så jag behöver inte vara på och kontrollera honom så mycket.


Malin med Loi och Choice


Lizzy


Linda och Lizzy


Lisa


Loi är törstig




När vi kom hem gick vi till Hagaparken för att kolla på lite båtar i de olika hamnarna i Brunnsviken, Jakob är båtfantast.


Jakob vid kameran, därav bajsbilden ;)


Dalton på väg att rulla sig!








Vårt mål






Doc på väg att attackera Dalton


"Jag?! Aldrig!"


Dalton simmar


Med den här bilden kan vi nog konstatera att Doc är en hyena!







Mina fina killar





Idag har Jakob och jag varit ute och grillat vi en fin sjö vid Järvafälten. Var jätte härligt! Dalton har simmat och Doc har toksprungit i skogen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

De flesta bilderna var väldigt fina... ;)



Dockan gick ju väldigt fint i lördags, det är bara lite finslipningar (som du säger, rundningar, och lite tempo).



Myysigt när Dalton badar!

2009-05-18 @ 09:16:42
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Lisa

Nästa gång kanske du får till det. Det är ju inte lätt, för fem öre. Så man får ha lite tålamod med sig själv. Du vet ju hur länge jag gått och trillskats över min egen förmåga. ;)

2009-05-18 @ 22:09:06
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Sanna och Misty

ÅÅÅ är så himla sotis! vill också valla!Kul att Doc visar upp fina talanger i fållan:D Hoppas att allt är bra med er annars!Kram

2009-05-18 @ 23:04:01
URL: http://www.nosvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0