Spring och träning

I tisdags sprang Jakob och jag, Doc var med för andra gången. Den här gången sprang han mer normalt, bara tokstuds och tacklingar den första lilla biten. Vi sprang om en hund, jag fick göra några ryck för att få med mig Doc, pust!

I onsdagsmorgon gick vi långpromenad i Hagaparken, Doc hade nog bilden av springningen på hornhinnan för när jag släppte honom gjorde han ett ärvarv och kom sen och tacklade ner mig, galning! Jag skrattade men Doc verkade lite chockad efter att jag föll omkull.

Vi missade skotträningen på grund av en föreläsningen som visade sig vara urusel, blev sur för att jag gick på den men orkade ändå inte gå därifrån när jag väl var där, som tur var var den bara två timmar. Vi infann oss på klubben kl 19 istället, tränade med Sofie och Malin. Träningen gick bra, tränade apportering med extrem konkurrens mellan killarna, Doc (och jag! Samband!) gillar inte apporten, så varje gång Doc var oengagerad fick Dalton istället ta den och vara jätte duktig på apportering. Funkade superbra!

Idag har vi inte gjort nåt speciellt, gått halvlånga promenader och tränat lite lydnad. Körde apportering, Doc var taggad hela tiden så jag behövde inte använda Dalton. Jag känner att jag måste skärpa mig lite med lydnadsträningen, jag duttar med smågrejer hela tiden och kommer aldrig till helheten, nu måste jag börja kedja ihop momenten lite. Men det är lite skrämmande, blir så lätt slarv då.



Doc och jag i lördags, Malin bakom kameran

Kommentarer
Postat av: Linda

Superfin bild på dig och Doc. Tack för en trevlig helg!! Jag tycker också vi behåller den här frekvensen..;) Hade tänkt följa till klubben idag, men det krockade med annat. Sköt om er!! Kram kram

2009-05-18 @ 23:01:10
URL: http://www.wilmalizzy.com
Postat av: Linda

Superfin bild på dig och Doc. Tack för en trevlig helg!! Jag tycker också vi behåller den här frekvensen..;) Hade tänkt följa till klubben idag, men det krockade med annat. Sköt om er!! Kram kram

2009-05-18 @ 23:01:33
URL: http://www.wilmalizzy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0