De senaste dagarna...

I fredags fortsatte mitt städrally. Vid lunch tid var städningen avklarad, killarna och jag belönade oss med en eftermiddag i Ursvik. Först ett litet lydnadspass med Doc. Inte alls bra, Doc tjorvade i framförgåendet och jag blev frustrerad, inte alls nöjd med mig själv. Struntade i framförgåendet och tränade annat som gick bättre för ett bra avslut. Sen begav vi soss ut på skogspromenad, luften var kylig och det var underbart att vara ute! Sen hem för att snabbt byta bort de smutsiga hundkläderna. Hämtade Jakob från jobbet, sen handla lite på Solna centrum och Ica maxi innan vi åkte hem och Jakob gjorde hemmagjorda hamburgare som vi avnjöt till Idol.

På lördag var det träningstävling på SoSu bk. Jag lyckades dra nr 17 av 19 tävlande. Lång väntan gjorde hela kroppen frusen! Kände mig inte alls nöjd när jag kom av plan. Doc var inte riktigt med mig och det känslan är inte så kul. Fick härliga kommentaren "två kommandon på allt" på hoppet, haha! Sofie har avrit snäll och gjort en film, Tack! Här är den. Doc gör ett härligt ryck i linförigheten, trodde det var framförgående :) Efter prisutdelningen åkte Camilla och jag och snabbspårade. Dalton fick Chenins gamla godisspår och Doc tre spårstarter. Spårstartträningen börjar verkligen ge resultat! Sen tokskyndade jag hem och bytte om för att åka in till stan och träffa Faster med familj, trevligt! Kvällen spenderade jag hos Camilla och Hebbe med lite vin och mycket prat.

Vaknade lite seg efter vinintaget dagen innan trotsade det och gick direkt till Hagaparken med killarna.  Dalton såg en papillion som han trodde var en hare och tokade lite, söta knäppisen. När vi kom hem lämnades killarna och Jakob och jag åkte till Forumnacka för lite shopping. Det var en väldigt fräsch galleria med många bra affärer. Vi åt lite lunch och fikade men ingen shopping blev det. Jag hittade ett par toksnygga skor, tyvärr var de tokdyra också, iaf för min lilla plånbok. När vi kom hem bytte jag om och stackoch sprang med Doc. Stolt över mig själv att jag tog mig ut, det var kallt och blåsigt och Jakob satt kvar hemma. Doc och jag sprang båda sjöarna, första kilometern var Doc jobbig, slet och stretade, vägrade trava osv. Efter ett kort bajsstopp travade Doc på bra resterande kilometer. När vi kom tillbaka tog vi en nedvarvningspromenad. Doc var uppe i varv och Dalton hade legat och laddat i bilen medan vi var borta, så promenaden blev inte så mysig som jag tänkt det och därmen lite förkortad ;)

Nu kaffe och gamla tentor...

Gamla bilder på mysig Dalton



Kommentarer
Postat av: Agnetha

Hej! Och tack för grattiset.

Klart jag minns att vi sågs på aussie-lägret; de däringa krevisvalparna är svårt att låta bli att hålla ögonen på ;). Dessutom berättas det ju ofta om er i en "känd" Chess Player-blogg (som skrivs från en känd advokatfirma i huvudstaden, om jag inte tar alldeles fel :) ) så nog har jag lite koll på vad ni sysslar med!

Sent omsider ska jag också be att få gratulera, till Docs fantastisk MH, som det pratas mycket om i aussiekretsar. :)

Ha en trevlig vecka.

2009-10-05 @ 14:56:56
URL: http://www.xsitaochbucks.se
Postat av: Lisa

"Dalton såg en papillon som han trodde var en hare" HAHA!! Han är bra rolig. :D

2009-10-05 @ 14:57:01
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Malin

Söt dalton!



Hur känns det inför lördag nu då? har du fått någe infomation?

2009-10-05 @ 15:45:55
URL: http://difloydsfiesta.com
Postat av: Malin

Tyvärr blir det ingen klubb ikväll för oss, vi tog oss en långsväng istället. Måste fixa lite här hemma också efter allt jag köpte på Ikea :P



Hoppas att du kommer med :) Då får vi hålla tummarna för varandra!

2009-10-05 @ 18:32:06
URL: http://difloydsfiesta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0