Godkända appellklass spår igen

Vi blev godkända igen. Lite surt då vi hade uppflyttningspoäng med inte nog med poäng på specialen för att bli uppflyttade. Bara 6/6,5 på spåret och 0 på budföring då Doc innan han sprang fin budföring var tvungen  att kolla vad de var för gäng som hängde på plan.  Platsliggande fick vi 10/9 på, lite snällt tycker jag så Doc nosade och flyttade rumpan lite. Men jag är så himla nöjd över att han inte alls bryr sig om de andra hundarna när han ligger.

Kändes inte så bra inför lydnaden då Doc inte alls var med mig när vi gick in på plan för platsen och budföring. Nosa, nosa, nosa och dra i kopplet. Har tränat mycket ingångar på plan i veckan och då har det gått väldigt bra så jag kände mig lite förundrad. Körde kontakt med kanonbelöningar innan vi gick in. Doc var med mig när vi gick in och var det hela lydnaden förutom en liten stund då han var tvungen att kolla vart tävlingsledaren tog apporten. Underbar känsla! Min älskade prick är faktiskt världens bästa prick!

Så här såg poängen ut:
Linförighet   7,5/7,5   tränger, långt fram, pendlar i pos
Framförgående   0/0  Stretar enormt! Drar iväg förare! (Haha! Ligger väldigt naturligt för Doc att dra i kopplet :D)
Platsläggande  7,5/7,5  Kroppshjälper från förare (vet inte vad jag gjorde. Malin? Sofie?), sätter sig före.
Inkallning   10/10
Apportering 8/7  
Slarvigt gripande. Tugg. Sitter snett.
Hopp över hinder 10/9 Segt sittande
Platsliggande 10/9

Budföring 0/0 Springer inte till mottagare
Spårning 6/6,5  Fint ut. Lite strul 1a vinkeln, 2a vinkeln tappar och kissar.

Väldigt nöjd över spårstarten som vi tränat mycket sen förra tävlingen och nu var klockren. Nu verkar det vara vinklar vi ska träna på för där hade Doc stora problem idag. Pinnarna plockar han fint och apporterar bra, nöjd!

Avslutar med att Gratta Malin och Moa till sitt 1a pris och Vanessa och Singha till sitt 2a pris. Duktiga tjejer ch duktiga rävrumpor! ;) Tack för sällskapet idag Malin, Sofie och Johan!




Finaste Pricken


Kommentarer
Postat av: helene

Surt att missa uppflyttet men fina poäng ändå! :) Nästa gång så!! :)

2009-10-11 @ 20:33:33
URL: http://mejsis.wordpress.com
Postat av: Sofie

Jag tycker att du ska vara riktigt nöjd! Ni gjorde, enligt mig, stora framsteg sedan sist och Doc höll mycket bättre genom hela lydnaden. Det avslutande hoppet var ju en riktig höjdare!



Såg inte riktigt vad du gjorde under läggandet, var så koncentrerad på pricken...



Riktigt bra jobbat :) !!!

2009-10-11 @ 20:51:35
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Vanessa

Synd att vi frös så mycket att vi åkte hem - hade varit kul att se er!

2009-10-11 @ 21:26:33
URL: http://siingha.blogg.se/
Postat av: Riitta

Synd på buföringen men härligt och ha kontakt under lydnaden :) Har tävlat vid tillfälle och man inte haft det. Inte kul, kan jag säga!



Underbar blid på vackraste blå-prick!



/Kram

2009-10-12 @ 08:55:20
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Sofie

Jag kan inte sluta fnissa åt kommentarerna på framförgåendet :)



Han gick ju i vilket fall rakt, ingen vänsterdragning där inte!

2009-10-13 @ 22:43:43
URL: http://aussiemonster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0