Med nosen

Idag har vi varit och tränat med vårt lilla aussiegäng. Först spår med Camilla och Sofie på nya stället. Jag la ett trappspår till Doc. Var först lite missnöjd då jag tycker Doc snurrar lite för mycket i vinklarna. Men efter lite uppdaskning av Camilla känner jag mig mer och mer nöjd med Doc´s insats. Han jobbade självständigt, motiverat och i bra tempo (inte sådär fjesigt som han kan spåra ibland). Ibland måste någon utomstående komma och ta tillbaka en till verkligheten och att se det positiva, tur att vi har så bra träningskompisar! Dalton fick Tristans gamla spår och han spårade jättebra. Jag vet inte varför men jag blir så mycket mer glad när Dalton spårar bra än när Doc spårar bra. Jag blir varm i hela mitt hjärtat! Choice och Tristan spårade också kanon så vi var tre himla nöjda mattar som körde vidare till Stockholms avdelningen för lydnadsträning där Malin och Vanessa var och tränade lydnad. Ett bra träningspass med Doc. Bara apporten som tjorvade lite. Doc har tidigare haft en tendens att tjuvstarta så när vi har tränat på att inte tjuvstarta så har det gett resultatet att Doc inte alls springer iväg. Så typiskt Doc som är ganska eftertänksam. När han var valp kom han inte på inkallning för vi hade ju tränat att sitta kvar, gullehund! Hoppet som tjorvade lite inför sista appelltävlingen gick hur bra som helst. Avslutade med en platsliggning med störning av två busande och skällande schäfrar. Doc låg bra förutom att han vid ett tillfälle åt lite gräs och nosade.


Doc med långtunga efter bus med Choice


Igår var Choice här, bus hela dagen lång. Doc fick en paus i buset när vi åkte till klubben försökträning med Annica och Mido. Vi gjorde några enkla hitta övningar. Doc tycker det är jättekul och Annica (som är mer rutinerad) tyckte Doc var en bra sökhund, alltid kul att höra. Mido är en charmig kelpiekille på 7 (?) månader med mycket spring i benen. Han kampade som en ettrig terrier och var intensiv som få. Tror både Annica och jag var väldigt nöjd med våra småkillar. Jag ser fram emot höstens sökträningar, ska bli kul att se hur Doc utvecklas! Både han och jag tycker det är jättekul med sök!

Kvällen spenderade Jakob och jag hos Camilla och Hebbe med tacosmiddag och buzz. Trots att Hebbe vann så var det en trevlig kväll ;)


Kommentarer
Postat av: Vanessa

Kul att spåret gick bra och det var kul att träffa er.. Doc är så fin, och duktig!

Tack för idag!

2009-10-31 @ 20:42:35
URL: http://siingha.blogg.se/
Postat av: åsah

hihi, vet man hundens namn kan man alltid finna dem! :D tänkte bara säga att det var kul att träffas och hoppas att ni vill träna med oss (eller att jag får träna med er nångång)..

2009-11-01 @ 07:52:52
URL: http://vazyaila.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0