Träna träna träna...

Träningsmotivationen är på topp, jag älskar den känslan! Doc är underbar att träna med, spelar ingen roll om vi redan har tränat ett pass på dagen han tycker det är minst lika kul när vi tränar igen på kvällen. Spelar ingen roll hur många dagar i rad vi tränat han ger alltid järnet. Jag älskar det!

Igår blev det två pass. Ett mitt på dagen på Sofies och min fotbollsplan, bara vår! ;) Med fokus främst på det som gick mindre bra på träningstävlingen. Språngmarsch och att inte tugga på apporten. Sen tränade vi även framförgåendet som fortätter att ge mig huvudbry, tjuvstarter och toksnett. Sofie och jag bollade idéer och testade lite grejer, vi kom fram till att jag måste ha lyckats kasta belöningen snett för det syntes vart Doc förväntade sig belöningen. Kortfattat; allt är mitt fel! Som vanligt med andra ord. Är lite rädd för vad mer jag ska hinna sabba inför tävlingen på söndag. Vi hann även med platsliggning och budföring. Dalton briljerade med sina kunskaper, han är bara för söt när han springer på budföringen, så duktig. På kvällen var det dags för dagens andra pass, måndagsklubben. Ny bekantskap i form av Janne med Dino från Crofter Holding´s. Nej då, vi umgås inte alls bara med aussiesar ;) 

Planen var att träna kedjan mellan apportering och hopp då Doc låser sig på tävlingsledaren när denne tar apporten. Cecilia fick agera tävlingsledare och Camilla kommenderade. Gick ganska bra, Doc var mest intresserad av Camilla. Avslutade Doc´s träning med kommendering på linförighet, tyckte det gick bra. Sen fick Dalton komma ut, körde lite frittfölj, sättande under gång och sen en platsliggning som Dalton pep i hela tre minuter, knashund.

Idag har killarna och jag varit ut till klubben. Träning med Doc, tränade att gå in på plan, linförighet (måste träna med koppel!), framförgående som faktiskt gick ganska bra. Apportering och sen hopp med apporten liggandes brevid. Hann även med en inkallning och läggande under gång innan vi avslutade med platsliggning. Duktig Doc idag. Efteråt gick vi liten promenad, Doc i koppel hela tiden och Dalton lös. Tydligen mycket orättvist enligt Doc.

Som sagt det är kul att träna nu!


Doc med galen blick


Kommentarer
Postat av: Sofie

Det är verkligen härligt när träningen känns så där rolig som den faktiskt ska vara!



Det känns som om det bara blir svårare och svårare att förneka ras-ismen... ;)

2009-10-06 @ 19:00:59
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Madde Kruus

Hej hej!!Ja visst är det kul att träna, känner precis likadant!Lycka till på Söndag!

2009-10-07 @ 11:12:30
URL: http://bully.kreivis.com
Postat av: Malin

Gud så härligt med den träningskänslan det vill jag också ha!

Speciellt nu inför tävlingen...

2009-10-09 @ 12:07:32
URL: http://difloydsfiesta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0