Vintertid

Har svårt att skriva. Vet egentligen inte varför jag ska göra det då. Det snöade nyss, ganska mycket och lite snö ligger fortfarande på trottoaren utanför. Solen skiner så det ser onekligen härligt ut.

Igår var vi på klubben och tränade med Malin, Linda och Madelene som hade en schäfer-afghanhundblandning. Det var galet kallt ute! Direkt Malin och jag klev ur bilen på klubben ångrade vi vårt val att fara och träna. Doc och jag tränade på språngmarsch, framförgående med fokus på att inte streta enorm och dra iväg med mig, gick faktiskt bra.  Budföring med Madelene som mottagare och Malin och Linda som domare och tävlingsledare. Sen även kommendering på apport och hopp. Doc tjuvstartade på apporten och jag sa apport vid hoppet. Bra träningspass, blir inte så mycket dötid när man håller på att frysa sönder. När vi kom hem tog jag först ett varmt bad sen stekhet dusch och sen en varm kopp thé innan kroppstemperaturen kändes normal. Måste börja klä på mig mer!

Nu ska killarna och jag gå ut på promenad med lite träning, sen seminarie och när vi kommer hem ska vi och spåra med Sofie och Tristan.  Efter spårningen ska vi och se Sverigematchen på Råsunda.  Då vet ni hur min dag ser ut!


Kommentarer
Postat av: Lisa

En effektiv dag!!

2009-10-15 @ 11:22:19
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0