Bra och dåliga hundmöten

Ämnet hundmöten behandlas nog inte mer i någon annan blogg/hemsida än vår. Efter att vi kom hem efter sommaren tycker jag att hundmöten har gått ganska bra. Bättre än jag trodde efter en sommar utan några hundmöten på promenaderna. Men för några dagar sedan tycker jag att Doc har börjat låsa sig mer igen och är svårare att få kontakt med. Han är visserligen tyst men jag tycker inte man ska stirra ut andra hundar. Igår sprang Doc och jag med Camilla och Choice. Hundmöten gick visserligen inte så dåligt som de brukar när vi springer (då Doc låser sig sjukt mycket). Sista svängen runt kyrkogården fick Doc springa lös ( i orangasnöret som vanligt), han spårade ikapp två hundar och sprang fram. Inte gruff eller så från Doc, jag sprang ikapp och gav honom en utskällning. Fy så förbannad jag blir! Kändes som att luften gick ur mig, blir så besviken och känner mig så dålig då det inte känns som att vi kommer nånstans. Kommer jag någonsin kunna lita på honom? Plockade fram klickern när vi gick hem och klickade alla hundmöten. Gick galant.  Till och med när vi mötte en hund som gjorde utfall och skällde som en galning skötte sig mina killar bra. Kände att mitt självförtroende behövde det.

Dalton var underbart söt på vägen hem. Jag tappade mina vantar  och klickern x antal gånger. Bad Doc hämta men han verkade inte fatta så Dalton var tvungen att kliva in och vara duktig storebror. Han visste myckt väl att han var bror duktig då. Sötisen!



Bror Duktig!


Kommentarer
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Bror Duktig :)

2009-09-25 @ 13:02:58
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Sofie

Söta Dalton!

2009-09-25 @ 17:01:28
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Mia

Tackar tackar! Hon passar så bra till terapihund.. Då hon är så lugn och social (då hon inte är med Elza) =) Kul är det! Kul med bruks debut! Tänkte försöka starta med åtminstonde Elza till våren. Nima behöver MYCKE träning ännu.. både i spåret och lydnaden. Måste bara hitta en tävling då de bara kör apellen.. Då hon är så skott rädd... är så synd då hon går som en damsugare på spåret! ja ja.. Ha det bra! =)

//Mia & Gänget

2009-09-26 @ 17:25:14
URL: http://northshadows.freewebpage.org
Postat av: Michelle

Vet precis hur det är de där med hundmöten/hundar i allmänhet.. Har det mer eller mindre lika dant. (att vi tävlar elitklass i lydnad tycker inte jack spelar någon roll ;) )

Skvallerträning är det som gett bäst resultat för oss. Valde att i våras kastrera min honom för att se om det blev bättre ,och med råge!

Fortsätt kämpa,mer envishet och djävlar anamma, ni kommer att lyckas!

2009-09-29 @ 01:12:15
URL: http://michelleochjack.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0