Det senaste

Lite dåligt på bloggfronten här. Har svårt att hitta ord. I veckan har vi tränat lite lydnad, på måndag måndagsklubben, massa hundar på plan men Doc kunde fokusera bra ändå. En platsliggning med bara nya hundar, direkt när vi kom ner på plan. Doc låg lite lätt och oroligt, nyfiken på de andra hundarna men han låg.  I onsdags var det skotträning på klubben. Kort träning med Doc och sen la Camilla, jag, Choice och Doc korvspår till Chenin. Inte det lättaste då Doc och Choice var väldigt sugna på korven. Ibland är ideér inte så bra i praktiken. Tog hela 20 minuter att lägga spåret. Sen var det de äldre och visas (kan väl ifrågasättas) tur att komma ut ur bilarna. Dalton jobbade som en tok för att hitta alla korvbitar som Chenin lämnat kvar. Jag är övertygad om att han får jobba hårdare på ett korvspår än ett vanligt spår i samma längd. I alla fall en Dalton som aldrig skulle lämna kvar en korvbit ensammen i skogen.

Idag skyndade jag hem från tråkig föreläsning för att hinna med lydnadsträning med Sofie innan hon skulle iväg till akuten och brodera ihop människor. Körde fritt följ, belöning bakåt, apport med usla ingångar, framförgående med fokus på att hålla koppel och klicker i för mig fel hand och snabbt slita ut bollen ur fickan efter klicket. Vi avslutade med budföring, Doc är seg i sättandena och lite tveksam när han ska springa tillbaka till mig. Dalton fick också träna lite och han gick bra, mycket mindre frustration  och därmed tystare än på klubben. Han gjorde till och med uppehåll med skällandet när han satt uppbunden också.

Ikväll har Camilla och jag sprungit runt Lötsjön med Doc och Choice. Kändes bra, inte alltför tungt och Doc skötte sig bra. Var roligt så nu måste jag komma igång med springningen igen.


Dalton i Ursvik i vintras


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tycker att du lyckades riktigt bra koppel/klicker/leksaks röran i framförgåendet. Det blir bara snyggare och snyggare!

2009-09-18 @ 12:05:41
URL: http://aussiemonster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0