Sommarhundar?

Nu var det lite för längesen igen. Vi har hunnit med en del, soliga promenader i Hagaparken, lydnadsträning och spår. I lördags spenderades hela dagen ute på Värmdö. Först spår med Malin, Camilla, Sofie, Johan och Lisa. Doc gick ett jaktspår och Dalton Tristans spår. Doc´s inställning blir bättre och bättre och Dalton spårar som en gud. Han är självständig, löser alla svårigheter och tycker det är toppenkul med spår igen. Jag kunde inte vara lyckligare. Det var himla trevligt att vara alla samlade och träffa Lisa efter hennes långa resa. Spännande att höra om deras äventyr. Doc är galen i lilla Milo (Johan och Sofies tillskott). I lördags gjorde han allt för att väcka Milo som sov så sött inlindad i sin filt. Först slog han med tassen, jag sa nej, han snor Milos leksak, jag säger nej igen, han skakar sin leksak som en tok och kastar den på Milo i hopp om att han ska vakna, jag säger återigen nej. Doc ger upp försöken att väcka Milo och rotar i Camillas ryggsäck istället. Min älskade lilla prick, han må vara jobbig ibland (läs ganska ofta) men han är så underhållande att man inte kan låta bli att skratta. Efter spårningen skyndade jag hem för lita klädombyte, lämna hundarna och plocka upp Jakob för att åka ut till Värmdö igen för att hälsa på Jakobs moster och familj.
Loi tränar budföring förra våren.
På söndagmorgon infann Sofie och jag och en alltför liten skala på klubben för den årliga städdagen. Konstigt att klubben är folktom en söndag då solen skiner. Sofie och jag valde att rensa diken runt planerna. Fyra timmar skottade och krattade vi diken. Det var väldigt tungt! Men vi hann rensa alla diken med hjälp av Johan de sista timmarna när modet och musklerna började ge upp. Även om det var tungt och kändes surt att så få hjälpte till och att några även hade mage att vara och träna på planerna men inte hjälpa till så hade Sofie och jag ganska kul. Vi smidde företagsplaner till exempel, hur bra låter inte Dikesgruppen AB, diken är vårt call?
Idag har vi varit i Hagaparken, många hundmöten och många ganska bra också, speciellt lös (eller i lina då). En sak som jag tänkt på nu flera gånger när jag varit ute i solen med killarna är att man ser så många hundar. Jag går i Hagaparken ofta och känner igen många hundar och hundägare som också går där ofta. Vi är liksom Hagaparkens stammisar. Men nu när solen förgyller dagarna så har det dykt upp väldigt många fler hundar. Vart är de hundarna på vintrarna?
Killarna och jag i soliga Hagaparken.

Kommentarer
Postat av: Malin&Freja

Heeej! Ja där ser man! Vilken härlig beskrivning på Doc när han försöker locka till sig lilla valpens uppmärksamhet! haha - PRECIS som Freja! Till o med avlutet med att dyka ner i någon annans rygga! Släkt - jo! kram

2010-04-19 @ 20:16:04
URL: http://trintendala.se
Postat av: Lisa

Hann tänka "men oj, hade jag Loi lös när vi kom tillbaka från spåret" tills jag läste att det var förra året! ;)



Buspricken! Doc vore inte Doc utan allt bus... Just nu, efter fem veckors frånvaro så är Lois alla bus bara för härliga. Finns inte mycket han kan göra fel nu, bara att han finns nära är sååå rätt! :D

2010-04-19 @ 22:15:36
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Sofie & fläckarna

Träningsvärken börjar äntligen släppa nu, det är hårt att vara med i Dikesgruppen AB ;)

Men oj, så snygga diken det blev! Naturtalanger!

2010-04-20 @ 21:46:30
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Sofie & fläckarna

Har du sett Monikas kommentar i SoSu gästboken? ;)

2010-04-20 @ 22:56:28
URL: http://aussiemonster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0