Vallning.

Igår åkte Camilla, Lisa och jag till Gunnar och Marianne för vallning. Florence  och Gunnar som även vallat lördag var också där. Trevligt sällskap! Doc var till en början taggad och jobbig utanför fållan men med tålamod och vattenflaska lugnade han ner sig snabbt. Doc vallade två pass i fållan. Kände mig inte riktigt nöjd då han när jag är på honom för mycket börjar äta bajs och nosa rumpor. Det positiva var att det fortfarande är kontrollerat och han är väldigt snäll med fåren. Känns som att han är väldigt säker med fåren, inte rädd för fem öra att tränga sig in när det är trångt. På eftermiddagen vallade vi i stora hagen och där är jag verkligen nöjd med Doc. Han var väldigt lyhörd, hade bra avstånd och tappar inte fåren. I sista passet fick vi även till ganska bra lägganden och stanna. Inget rumpnosande eller bajsätande heller. Så stolt över min duktiga prick!!!  Tack Gunnar för att vi fick komma och för alla tips och råd!
Chica
Camilla och Chica myser
Choice fina bror Milton
Chica myser i solen
Doc´s långa tunga och Doc
Milton
Florence och Milton. Milton vallade SÅ fint!
Bra stopp.
Lisa och Loi. Taggad Loi lugnade ner sig snabbt.
Choice
Lugnt och fint
Doc ligger och ser på när Choice vallar. Observera vattenflaskan ;)
Florence och Milton myser.
Doc tycker inte fåren behöver vila.
Florence solar.
Gunnar och Mike, Mike är verkligen en härlig liten kille!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för igår! Himla trevlig att vara igång ordentlig igen. Vi får ligga i hårdträning innan tävlingen tror jag. ;)



Fina bilder, gillar speciellt den på "bara" Loi!

2010-04-26 @ 14:54:00
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Maja, Link och Achilles

Vi vill se film! Kul att ni är igång, när blir det Asca då? Hört rykten. . .

2010-04-26 @ 23:21:34
URL: http://greatwarrior.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie & fläckarna

Bra jobbat med bilderna Anna! ;)



2010-04-27 @ 08:43:15
URL: http://aussiemonster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0