Tillbaka i Solna, på jobbet, i Hagaparken och på klubben.

Då har jag hunnit komma hem från semestern hemma i Lansjärv och är tillbaka i vardagssnurren. Vi har promenerat en del i Hagaparken, den både älskade och hatade morgon timmen. Vi har även hunnit med en svängom i fårhagen.Kände mig riktigt nöjd med dagen, Doc var jätteduktig. Japp, jag säger det själv! ;) Tror jag skötte mig ganska bra jag också för inte ens en gnutta frustrations fanns det i nåt av passen!

Bevis finns på Camillas hemsida i form av filmer.


Vi har även börjat en kurs i tävlingslydnad. Första träffen var i tisdags och då var temat linförighet/fritt följ. Först lite berätta om sig själv, teori och sen en kvart var med en instruktör. Jag fick mycket bra tips på hur jag ska få Doc längre bak i position och kriterier för vad som ok att belöna och vad som inte är. Riktigt träningssugen blev jag. Tyvärr var onsdagskvällen tvungen att spenderas i tvättstugan och med tråkig koppelpromenad  istället för på appellplan. Men ikväll har vi äntligen varit på klubben igen tillsammans med Malin, Linda och Sofie. Ett bra pass, tränade det mesta. Dalton fick också träna lite, gullig och lite gapig är han.

 

Maja trycker sitt ansiktet tätt mot Daltons och säger "Visst är vi lika!"


Kommentarer
Postat av: Sofie & fläckarna

Duktiga SM-Dalton!

2010-08-26 @ 21:51:45
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Malin

Gulle dalton!

Så roligt att se Doc's propeller ibak när ni tränar :D

2010-08-27 @ 07:26:05
URL: http://Difloydsfiesta.com
Postat av: CCC

Men gulliga Maja! :)

2010-08-27 @ 15:14:26
URL: http://chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0