Vardagssnurret


Dalton med lång tunga, en ovanlig syn.


Då har helgen passerat och ännu en måndag är här. Helgen har spenderats i spårskogen. På lördag spårade vi med Sofie, Malin, Linda och Camilla. Jag la ett spår på ca 400 meter till Doc, det var mycket rådjursspår i spåret och Doc hade lite svårt tyckte han jobbade på bra första halvan av spåret men sen föll han tillbaka till gamla vanor och la av när han inte hittade tillbaka till spåret efter ett tapp. Mycket besviken selade jag av och band upp Doc medan jag hämtade slutet, han verkade tyvärr inte särskilt besviken. Skitprick! Dalton fick gå samma spår, han hade också lite svårt men jobbade på och kom till slutet som jag glömt lägga ut till honom. Innan vi åkte hem busade Doc med Moa, Lizza och Wilma snacka om en lycklig kille, bara snygga brudar!


På söndag skulle Camilla och jag ta tag i småttingarnas nonchalans och vi la konkurrensspår. Ett på äng och ett i skogen, ca 300 och 400meter. Choice och Doc fick turas om att spåra, fram till apport och sen bytte vi hund. Kändes väl helt ok. Doc gick varken dåligt eller superbra. Innan vi åkte hem busade Doc och Choice tills benen inte orkade springa mer. Dalton och Chenin fick gå godisspår, Dalton gick långt och fint och letade Chenins missade godisar.


Väl hemma bytte jag om från hund till stadskläder. Jakob och jag åkte in till stan och strosade lite, Jakob shoppade lite och jag snålade som vanligt. Vi fikade och gick på bio. Mysigt! Kom hem och stressade iväg till Ica Maxi för att hinna handla och laga middagar innan klockan skulle hinna bli för sent. På grund av fotbollsidioter var frösundaleden avstängd. Vi fick köra omväg och köa. Vi hann laga både kvällens middag och veckans matlådor innan sängen.


Kvällen har vi spenderat på klubben. Promenad och lydnadsträning. Inte så mycket att säga om träningen, iIngenting att jubla över och ingenting att vara besviken över. Nu ska jag sjunka ner i soffan en stund och sen väntar sängen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Doc kan ju gå skitbra det har vi alla sett och vi vet att han kan! Och du är så duktig så fortsätt kämpa på! Han kommer bli kanon när ni hittat rätt! Och han kommer bli farlig därute så vi går se upp ;) kram! (och tack för pratstunden igår)

2010-08-31 @ 09:32:41
URL: http://Difloydsfiesta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0