igen

Då sitter jag här igen och försöker få ner vad vi gjort på sistone. I torsdags tog killarna och jag en lugn och skön lunchpromenad, de sprang så lugnt och fint bredvid varandra, mina hjärtan. Stannade på en parkering för lite lydnadsträning med Doc. På kvällen gick killarna och jag till Lötsjön för att möte upp Camilla och Jocke med Chenin och Choice. Doc var TOKkär i höglöpande Choice, Dalton fattar som vanligt ingenting, duktig kille!
Idag har killarna och jag gått en trevlig tur i Hagaparken med Sofie och Tristan. Kylan gjorde allt den kunde för att slå ned vårt mod men vi stod på oss och tog till och med en fika. Vi jobbade med hundmöten med klicker igen, tyvärr gick det inte lika bra som i torsdags då Doc var väldigt lätt att bryta. Kanske måste ha ännu godare godis för när jag testade med Sofies köttbullar så gick det mycket mycket bättre. Planen var att Camilla och jag skulle springa ikväll men halsont satte stopp för det så istället sitter jag i soffan och varvar thé med halstabletter. Ser Let´s dance blev imponerad av öppningsnumret, riktigt snyggt!
Doc har fin kontakt och jag dålig hållning

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är alltid bättre att ligga i soffan än att springa ;)

2010-02-19 @ 21:41:01
URL: http://difloydsfiesta.com
Postat av: åsah

lill-doc! så fin! Ja, klickerträning var det som funkare bäst på vazy! skvallerträna med skinkost! testa ;) jag kunde inte bryta henne med nåt annat än klick, för det hörde hon inte.. men klicket är så inrotat i hennes lilla hjärna att det gick igenom.. bara att tänka på att inte göra det för svårt i början bara...

2010-02-19 @ 22:00:50
URL: http://vazyaila.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0