Det senaste

Zorba och Doc busar på kennellägret. Nu ska Zorba blir bra och busa igen!


Det var ett tag sen jag skrev, mycket har vi gjort. I fredags hämtade Jakob och jag vänner som bott hos oss i helgen, därav har vår lägenhet blivit nåt av en ungkarlslya. På lördag morgon åkte killarna, de med fyra ben, till Stockholms avdelningen för aussieträningsträff. Doc och jag var med i sökgruppen tillsammans med Sofie &Tristan, Åsah & Vazy, Malin & Vegas, Benny & Misty och Linda vars lilla tjej jag inte kommer ihåg namnet på. Det var bara Doc och Tristan som var nybörjarhundar de andra var mer rutinerade och jätte duktiga. Doc skötte sig väldigt bra, fyra skick totalt. Först två med synretning, ett utan och avslutade med ett skick med synretning. På skicket utan synretning hade Doc lite svårt att hittad men sökte som en galning och hittade tillslut. Vi måste verkligen komma igång ordentligt! Innan vi åkte tillbaka till klubben tog jag ut Dalton och plockade ner snitslarna i rutan. Dalton toksprang i snön och var underbart busig!
Tillbaka på klubben tränade vi lite lydnad. Platsliggning med två nya hundar bland annat. Sen avslutade vi med uppletande. Dalton var med och vallade rutan, han och människorna, precis som det ska vara! Skickade även honom en gång, han letade bra och hittade. Han kan vara duktig när han vill! Jag skickade Doc två gånger, han kom in med en börs och en liten mjukisgrej som var lite för kul för att komma in med på en gång. Det var verkligen en väldigt lyckad dag, duktiga hundar och mycket trevligt sällskap. Hoppas vi alla snart ses igen!
Lördagkväll hade vi lite fest och kvällen avslutades på Patricia. Kul på festen men inte så kul på båten. Söndagen var seg, som den brukar efter en utekväll. På eftermiddagen gick Jakob och jag till Hagaparken med killarna, mysigt att få sällskap av bättre hälft! Sen åkte vi in till stan. Gick på Götgatn, Jakob köpte strömmingsrulle och jag äcklig hamburgare på Burger King. Fick vänta på tåget på södra station så Doc fick träna lite med hamburgaren som externbelöning. Lite för god belöning.  Doc drog till sig en alkoholiserad man som Doc hälsade glatt på. Dalton gillar inte okända fyllon men Doc verkade inte ha något emot, bara man blir klappad. Doc är skön att ha med sig i stan, han är sitt vanlig jag oavsett var vi är.
Igår gick killarna och jag en inte så trevlig promenad. De båda drog i kopplen som galningar och var ostyriga. Fast de var faktiskt jätte duktiga när vi möte en hare. Dalton släppte det ovanligt snabbt. Det var nog det enda positiva på hela promenaden. Jag var sur på killarna och därmed opedagogisk och grinig. Blev sur och besviken på mig själv. På kvällen åkte vi till klubben för träning, eller Dalton åkte med Jakob till Ekerö för att hjälpa vän att byta punkterat däck, det första han gjorde var tydligen att springa in i huset och sno bullar. Dalton i ett nötskal! Doc och jag tränade med Malin och Sofie. Doc var duktig men tyckte att tollartjej luktade gott. Tränade det mesta, kedjade ff, läggande, inkallning och ställande. Fick vänta lite på Jakob så Doc och jag tog en promenad, det var underbart fint, snövitt landskap. Doc var busig, väldigt följsam och lyssnade så himla bra! Underbart! När Jakob kom gick vi en till promenad då Dalton fick springa och busa. Bra kväll!!!

Kommentarer
Postat av: åsah

haha.. rutinerad? Vazy?! haha.. knappast.. men skoj var det! jag hade nog tränat mycket mer organiserat om jag visste att hon skulle kunna tävla.... mest system tror jag.. för det är ju det hon har svårt att få in i hjärnan.. helt klart nåt vi får göra om!

2010-01-19 @ 12:05:32
URL: http://vazyaila.wordpress.com
Postat av: Malin m. Vegas

Hej, ja visst var det roligt! och som sagt ska ni träna sök något framöver så hänger gärna Vegas och jag med! Tack för en trevlig dag.

2010-01-19 @ 20:26:27
URL: http://http://truefriend.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0