Insnöade?

Snöröjningen fungerar allt annat än tillfredsställande i Solna nu efter "snöovädret". Vägarna oplogade och fulla av snömodd, svårt att parkera då vår parkering inte blivit skottad ordentligt under hela vintern. Höll på att glida in i bilen bredvid när jag parkerade idag, inte kul. MEN för att inte verka negativ så ska tilläggas att gångvägarna skottas och sandas ofta och väl, det kanske är där dödsolyckorna sker vad vet jag.
Killarna och jag har spenderat några timmar i Ursvik med Sofie och Tristan. Först tog jag en promenad med Dalton och Doc. Trodde de skulle kunna springa lös utan alltför mycket bus, jag misstog mig. All snö gör Dalton busig och då är det ohållart. Doc fick bli fängslad i snöre, ja så tror ja han känner. När Sofie och Tristan kom gick vi ner på plan och tränade lydnad. Planen var snöig men det gick bra, trampade upp stigar. Doc gick riktigt bra i ff och hade inte problem att skilja på läggande och ställande. Tränade lite allltmöjligt och det kändes som ett bra pass. Avslutade med platsliggning, förutom försök till att rensa tassarna från snö låg Doc bra. Efter träningen tog vi en promenad i skogen. Killarna tre fick turas om att vara lös, orättvist tyckte Tristan i koppel. Rättvist tyckte Dalton och Doc och retades. Dalton gillar Tristan och ville gärna busa med honom när Tristan var lös. Väl på parkeringen var Sofies och mina ben möra, tungt att pulsa i snön. När vi kom innanför dörren la sig båda killarna och sov, inte bara jag som kände mig nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0