Kors i taket

Dalton och jag pussas och Doc skakar bollen
Imorse åkte killarna och jag återigen till klubben för träning. Sofie, Johan och jag började med lite sök övningar för prickarna. Trisan fick popuper och det funkade jätte bra för honom. Bara två skick för Doc, första utan synretning, Doc sprang ut bra men vek av bara nån meter innan Johan för att gå på Sofies spår. Fick skicka om några gånger, han tjurade med att spåra. Ett sista skick med popup. Kändes inte alltför lyckat men för att ta upp det positiva så är Doc fokuserad på vad han ska göra, han springer ut bra på djupet och tycker det är galet roligt. Efter söket la Malin och jag spår till Tjabo och Dalton. Medan spåren låg körde i uppletande, gick ganska bra, men Doc hittade inte andra grejen som var en liten vattenslangbit. Tydligen var den lite klurig för Tristan hittade den inte heller. Johan däremot var duktig och hittade :) Dalton gick sitt och Tjabos spår utan problem, lite springigt bara. Dalton har verkligen utvecklats som spårhund det sista året. Han spårar med sånt självförtroende och så självständigt, härligt att släpas efter honom!
Jag hoppade över lydnaden för att åka hem och ta en mysig promenad med Jakob och killarna. Vi gick runt sjön där det blev en del hundmöten. Killarna skötte sig riktigt bra. Nu ska jag koka thé och se Johan Falk.

Kommentarer
Postat av: Malin m. Vegas

fin bild! Jag vill ha sommar nu! Ja men va bra då kör vi på lördag då... Antingen är vi där i kista eller så kan vi vara ute vid min klubb... eller om ni har något bra, det ända är väl att det ska finnas skog och att man kan parkera bilen hyffsat nära.//Malin

2010-01-25 @ 22:27:56
URL: http://http://truefriend.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0