nöjd

Började dagen med sovmorgon, skönt. Vaknade självmant utan att killarna väckte mig, skönt! Efter morgonpromenad började projekt slänga skrot här hemma. Vi har fem stora korgar i vardagsrummet som har en tendens att bli fyllda med en massa skrot. Jag är nog lite av en samlare, men nu slängde jag en massa och organiserade lite bättre. Röjde i vårt lilla kontor har varit så stökigt på skrivbordet. Nu ser det lite snyggare ut. Försökte släng kläder också med det är lite svårare men två trasiga plagg fick säga hejdå till garderoben. Doc  har varit i vägen hela tiden så vid lunch tyckte jag att det var dags för honom att få ett efterlängtat lydnadspass. Sofie och Tristan gjorde oss sällskap till klubben.
Först promenerade vi, Dalton var väldigt fokuserad på att försöka äta så mycket hästbajs som möjligt. Tycker han lyckades ganska bra. Dalton fick missnöjt vänta i bilen medan prickarna tränades. Kändes som ett bra pass. Kedjade läggande, inkallning och ställande, Doc har en tendens att lägga sig på ställandet med nu stod han. Han galopperade även på bra när vi tränade inkallning med ställande. Trodde jag skulle få kämpa mer med det men träningen under julledigheten verkar ha gjort sitt. Innan vi åkte hem släppte jag ut Dalton ur bilen en stund. Han skuttade omkring och retade snorungarna som var i koppel. Tristan blev nog lite chockad tror aldrig Dalton har gjort lekinviter till honom tidigare. Dalton älskar att retas när han är lös och andra i koppel, han lyser av jävulskap. Älskade B1!
Sofie och Tristan tränat hoppstå
Doc ser avundsjukt på Tristans tennisboll som piper
Fin

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det var snabbt uppdaterat får jag säga!

Tristan och jag får nog jobba lite på vad som är det viktiga i momentet dvs lite mindre hopp och lite mer stanna... Tokhund!



Det var roligt att ses igen efter uppehållet :)

2010-01-14 @ 17:31:16
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Malin

Va härligt ni har haft det på träningen, snart är vi med, ses på lördag!

2010-01-14 @ 19:03:01
URL: http://difloydsfiesta.com
Postat av: Lisa

Vi saknar också vallningen! Men vi får ta upp det igen, framåt våren när vädret tillåter lite mer. :)



Dalton är alltid värsta busen i den här bloggen. Min bild av Dalton är ganska lugn och mest mysig. Vet inte om jag känner den riktiga Dalton - haha!

2010-01-15 @ 18:49:46
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Annonym

Måste bara säga att doc är så sjukt fin hund!

Är lite avundsjuk faktiskt :)

2010-01-16 @ 13:00:05
Postat av: Lisa

När kommer rapporten om aussieträffen? Har ju gått flera dagar nu. Jag är nyfiken. ;)

2010-01-18 @ 22:10:52
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Lisa

Hihi, jag tackar för den lilla rapporten! ;)

Inga bilder?!

2010-01-19 @ 10:34:24
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0