Ursäkta, ni tappade något...

Gammal bild på fina killar
Igår kväll var det måndags träning med hela gänget i vanlig ordning. Killarna och jag var först. Det var alldeles tyst i skogen vid klubben, ovanlig, där brukar det annars susa förbi en massa skidåkare och hästar. Tränade, rutan och läggande. Doc var lite lost i rutan och svammlade vid läggandet. När Camilla kom tog vi en promenad, Dalton den enda lugna, istället äter han hästbajs, han är enveten och inte den lättaste att avbryta (bajsade hästbajs fyra gånger under dagens långpromenad). Efter promenaden tränade vi ett till pass. Mattarna tränades i hur man ska gå i helt om marsch, mest jag som snubblade på mina egna fötter. Doc försökte sticka till Tristan och fick en rejäl utskällning av mig, väldig jobbigt tyckte han. Inte så ofta Doc är en blöt fläck. Annars tycker jag träningen gick bra, Doc´s fotposition har blivit betydligt bättre bara sen innan jul.
Idag har killarna och jag varit på långpromenad i Hagaparken. Doc och jag tränade lite. Bara en gång som han inte la sig vid läggande. Ställandet går bra nu, inga småsteg. Killarna gick väldigt lugnt och fint i kopplet idag, vardagslycka! Igår tappade jag tålamodet redan efter gatan, som förövrigt är som en enda lång isbana, vilket bidrog till den korta stubinen. Nu ska Doc få krypa för sin middag och sen matlagning.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Inte då, vi hundtränare skulle aldrig få för oss att göra något sådant med vår egen hund (bara med andras). Det måste helt klart ha varit någon annan som har gjort det. Vi är alltid helt oskyldiga när det kommer till våra hundars ovanor. Det hävdar jag bestämt ;-)

2010-01-27 @ 12:14:21
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Alrdig har jag sett Doc annat än glad förut så hans sorgsna blick när du sagt åt honom vad du tycker om att springa fram till andra hundar sitter fastetsad i huvudet...

2010-01-27 @ 13:09:12
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Lisa

Har du läst Bennys blogg Anna? Om aussies som draghundar - med inspiration från aussieträffen med er. Hehe! ;)



Men visst är det skönt när de kan gå lugnt i kopplet ibland! Jag har precis blivit släpad av Loi... det är verkligen inte trevligt. Men de där stunderna där emellan när de faktiskt uppför sig är skönt! Jag ska nog inte klaga dock... med tanke på att Lakki kan dra med full kraft utan att det känns. Lite skillnad på honom och Dalton! ;)



Jag är lite ledig nästa helg, träning kanske? Vill träffa solnagänget!

2010-01-27 @ 14:14:10
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0