190710

Frekvensen under sommaren är inte den bästa. Mamma är här på besök, vi äter ute, promenerar med killarna, shoppar lite och turistar.

Vi har varit och promenerar i Hagaparken, på drottningholm och inne i stan. Dalton fick stanna hemma när vi åkte in till stan. Stadspromenader är inte riktigt hans grej. Med ett grisöra som muta stannade han villigt hemma. Doc var hur lugn och cool som helst bland alla turister inne i stan. Han drar till sig kanske mycket uppmärksamhet. Många som vill klappa och fråga vad det är för ras.

Vi har varit på Kanaanbadet också, tyvärr den enda dagen som det inte var soligt. Vi badade, fikade och läste skvallertidningar ändå. Dalton simmade först efter dummie och sen tog han och jag en simtur. Han gillar att simma. Vi tävlade in i land, jag hade inte en chans, snabb som tusan är han! Doc har också vågat simma efter dummien, han är riktigt duktig faktiskt. Lite panik i ögonen men han vill inte komma upp ur vattnet när vi kastat klart så kul tycker han att det är. Han blev lite väl ivrig när vi skulle simma i Hagaparken igår och bet mig i fingret, ett jack, ont och blod blev det tyvärr. Sen åt vi god lunch vid Fjärilshuset och killarna fick dela på resterna.


Idag efter jobbet åkte vi ut till Järvafälten för picnick. Satte oss i solen vid vattnet och åt middagen då en orm simmar förbi oss i vattnet, usch! Vi flyttade bort från vattnet och det blev ingen simning för killarna. La ett spår till killarna, ca 450meter, 3pinnar och älgslut. Jag är riktigt nöjd med Doc´s insats, lite slarvigt men han var riktigt laddad hela spåret, inget överanalyserande och bra tempo. Hade rådjur i spåret när jag la men det var inget Doc brydde sig om. Dalton hade det jobbigt och flängde och hade svårt att hålla spåret, la hans spår innan rådjuren och det var nog tur det, det var lite för jobbigt för honom idag, kanske värmen.


Nu ska jag hoppa i duschen innan jag gör Dalton sällskap  sovrummet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0