En torsdag kväll


Ludde myser i solen på balkongen.


Nu är killarna och jag allena igen. Vi skjutsade mamma till Arlanda på tisdag kväll. Innan dess var vi och åt i Kista och inhandlade nödvändig luftmadrass inför kommande helg i Skärblacka, då det ska tältas. Jag har aldrig tidigare sovit i tält och det ska bli spännande, hoppas vi slipper regnet som tydligen ofta brukar förgylla just den helgen. Camilla och jag åkte till Ingrid för genrep igår, likaså gjorde Linda, Kjetil, Tina. Där var även två tjejer vars namn jag tyvärr inte kommer ihåg.  Det var väldigt trevligt och vädret var väldigt fint, hade t-shirt och shorts till 22.30 utan att frysa. Första passat i hagen började katastrofalt men slutade bra och andra passet gick riktigt bra. Doc är mycket förälskad i de svarta tjejerna, Chenin löper och Choice är på väg in i löp. Igår kväll fick han hälsa på Chenin som ställde upp sig och sen flörtade han hej vilt med alla tjejer utanför fårhagen fick tyvärr inte så mycket positivt gensvar.


Idag efter jobbet åkte killar och jag ut till Ursvik. Först promenad i sällskap av alltför många pissmyror, sen lydnadsträning. Lite ostrukturerat med nöjd med första skicket till rutan. Dalton fick leta godis och var mycket nöjd med det. Åkte vidare till nya stället för spår med Sofie och hennes killar. Vi la varsitt 500 meters spår till prickarna. Medan spåren låg fick de prickiga hundarna springa lite budföring. Vi fokuserade på fart för samtliga tre och struntade i finlir. Milo kampmorrade när han närmade sig, sötvalpen! Gjorde misstaget att köra lek hos Sofie och Doc ville gärna stanna kvar där, så mycket är man värd! Sen till spåren,Tristan spårade bra som vanligt. Dalton fick gå det sen och spårade pckså bra, lugnt och noggrant men hade lite svårt vid en stig. Doc spårade bra igen, "det går bra nu". Motiverat, självständigt och i perfekt tempo. Mina fina duktiga killar.


Nu måste jag försöka komma i säng, ska bara... Det blev alldeles för sent igår kväll och det kändes på jobbet idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0