Sol i massor

Vi har tränat lite lydnad i veckan och lydnadens känns riktigt bra nu, rutskick att vara nöjd över till exempel. Promenerat en massa har vi också gjort. Känns som att Doc mognat en del och konflikterna mellan oss blir färre och färre, bättre koppelgående och fina hundmöten är mer regel än undantag nu. Kanske iofs varit det ett tag nu men det känns skönt i alla fall. Går en timme varje morgon innan jobbet och det är verkligen underbart att göra det. Varje dag är det strålande sol och varmt. Tänk att kunna gå före sex på morgonen med bara armar och med stor sol som sällskap, underbart! Spårat har vi också gjort, igår kväll med Johan, Sofie och deras killar. Det var varmt och soligt hela kvällen. Doc spårade riktigt bra medan Dalton hade det svårt och irrade mest runt och letade spår. Körde uppletande också, längesen sist. Fokuserade på att ha på nosen hela tiden och inte bara springa järnet längst ut i rutan. Funkade bra. '
Idag har Johan, Sofie, jag och alla hundarna varit på Kaananbadet. Varmt och fint väder, riktigt varmt i vattnet nu också. Killarna och jag är allena i helgen. Jakob är nere i Helsingborg, Malmö och Skanör och hälsar på sina gamla klasskompisar. Vi saknar honom mycket, det är så tomt här nu och till det värst, jag är för svag för att öppna vinflaskan!
Bästa killarna <3

Tristan på Kaanan idag


Milo

Kommentarer
Postat av: åsah

härligt! Ni verkar ha en skön semester! Vore kul att ses nångång..

2010-07-12 @ 10:52:09
URL: http://vazyaila.wordpress.com
Postat av: Sofie & fläckarna

För svag för att öppna vinflaskan... Haha, jag skrattade då och jag skrattar nu ;)

Tack för trevligt sällskap i helgen!

2010-07-12 @ 11:30:53
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Anna

Vi har tyvärr inte semester, jobbar tyvärr i detta härliga väder. Vore trevligt att ses, har dock lite tajt i schemat nu...

2010-07-12 @ 19:24:26
Postat av: Lisa

Jag fick läsa meningen med vinflaskan flera gånger... trodde först att du menade att du var för svag för frestelser, typ alkholist (vilket inte riktigt kändes som du!).



Härligt med lite hundbad!

2010-07-12 @ 19:55:52
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0