208mil tur och retur

I torsdags eftermiddag åkte jag hem till Lansjärv över helgen. På fredag tog vi ett sista farväl av min älskade Mormor. Det var en väldigt fin begravning, en bra präst som hittade de rätta orden för att beskriva Mormor. Det var mysigt att vara hemma över helgen, träffa släkten och familjen. Jakob och killarna stannade i Solna, Jakob har varit så flitig med killarna och gått långpromenader varje dag. På fredag fick vi passningshjälp av Sofie och Johan, TACK och på lördag motionerade Camilla och tjejerna Doc, TACK. Snälla vännerna och bästa killen! När jag kom hem på söndag var Dalton glad, ungefär lika glad som han är när Jakob kommer hem från jobbet, dryga hund. Doc var utom sig av lycka, skakade, pep och var så pussig. I måndags gick vi promenad med Sofie och Tristan, mycket mysigt valpprat och en skitjobbig Doc. Måndagstränig på klubben som vanligt, Doc´s position var bra men det känns som att vi står och stampar lite i träningen. Igår sprang Camilla och jag, tungt. När ska det bli lättare? Idag är det underbart väder. Vi gick till Hagaparken direkt på morgonen, promenerade långt och borstade länge. Killarna fäller =borsta, borsta, borsta.  Igår fick jag till och med tummen ur och klippte Doc´s stump. Den var gräsligt lång och ful, sist jag klippte var nog vi jul (klippte då rakt av med två saxklipp). Tog en vanlig sax och klippte rakt av, Jakob tyckte det blev gräsligt så jag putsade lite med uttunningssaxen sen och det blev faktiskt inte så dåligt. Inte som när Riitta klipper men helt ok. Nu lunch och sen städa.
Doc tackar för alla grattishälsningar!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det är bra Anna, nu vet jag vem jag ska lämna till för stubbtrimning. Om det nu skulle bli aktuellt...



Promenad imorgon?

2010-03-24 @ 16:07:18
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Malin

Doc´s stump såg väldigt fin ut Anna :)



Jag har ett helvete med Moas svintosvans, du kanske kan hjälpa mig ;)

2010-03-25 @ 17:28:32
URL: http://difloydsfiesta.com
Postat av: Malin&Freja

fin stump så klart han har! : ) själv klipper jag frejas ungefär som en goldensvans, tvinnar och sen klipper jag till! skönt att höra att du känner att ni står och stampar lite i träningen, känns som det bara är oss det går så grymt segt för... Men på det igen bara! tjohoo! kram

2010-03-28 @ 18:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0