Helgen

Så var det söndagkväll igen. Veckorna bara springer förbi. På lördag morgon åkte Camilla, Sofie, Lisa, Malin och Nathalie till Linda för att valla. Det var trevligt, vallningen gick bra men det var kallt. Väldigt kallt. Dagens bästa var när tre påhittiga tackor rymde från lada och Doc och jag fick hämta dem och transportera dem till hagen. Doc var jätte duktig, kul att valla i "skarpt läge".  Kvällen spenderade Jakob och jag med O´learys middag och bio i form av Psalm 21, riktigt läskig.
Innan regnet och slasket kom.

Idag har Camilla och jag spenderat några effektiva timmar i Ursvik. Vi la spår och medan spåren låg tränade vi uppletande. Det var längesen vi körde uppletande. Kändes som att det var mycket spring och lite nos för Doc´s del. Dalton fick gå Chenins spår och lyckades med konststycket att inte komma runt ett godisspår. Doc spårade riktigt bra idag. Ett kort och lite mer tekniskt spår. Doc löste alla svårigheter mycket fint. Han har spårat så bra på sistone, känns riktigt bra efter vår svacka. När alla hundar fått spåra bytte vi om och gav oss ut på springspåret. Det var ruskigt tungt! Doc sprang lös nästintill hela tiden (på slutet var jag tvungen att fuska och få draghjälp), två hundmöten och Doc valde att lyssna vid båda! Kan låta basalt men har man en hund som är besatt av andra hundar så är det stort. Vi avslutade med att köra 4x100m teknikträning enligt Camillas maratonbok. Har även hunnit  med en sväng på Solna centrum, handla mat och städa. En effektiv söndag!

Kommentarer
Postat av: Sofie & fläckarna

Effektiv söndag, verkligen!

2010-11-21 @ 20:27:15
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Ruggit effektiv! Jag tycker också det var stort att doc kunde passerade hundarna lös och faktiskt lyssna på dig trots att ni sprang. Det här ska nog lösa sig, mitt hopp är tillbaka! :)

2010-11-24 @ 10:57:49
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Lisa

Duktiga var ni som fick in fåren igen som rymt!!

2010-11-24 @ 11:08:25
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Malin&Freja

fin bild! duktiga ni är som är så aktiva :)

2010-11-24 @ 19:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0