Dagens

I dag har Camilla, Sofie och jag varit och valla hos Micke i sällskap av Crofter Holdings hundar. Doc vallade kor för först gången. Kändes riktigt nervöst, jag är rädd om min lillis! Camilla fick gå med som stöd och munkavel. Kändes bra och jag kände mig ganska lugn faktiskt. Gick in sen till fåren som var för springiga för Doc och mig för att kunna träna som jag tänkt.  Fick snälla ord av Nina när det kändes hopplöst och tips på vad jag kan träna. Lina åkte på och vi tränade fösning vilket gick riktigt bra. Det är lite av Doc´s grej. Gick ett till pass på fåren på större yta och träna på samma sätt. Kändes bra, Doc lyssnade väldigt bra fast fåren sprang mycket. Körde två pass på ankorna. Doc är jätte duktig, lugn och fokuserad men vi fick inte till det. Ankorna hade stor dragning och jag placerar mig inte rätt. Så kan det gå. Andra passet på kor gick Doc och Choice tillsammans. De ville självklart röja men fick skärpa sig och gjorde det bra. Var kul att gå tillsammans, ta varsin sida och se hur hundarna samarbetar. Väldigt trevlig dag helt enkelt! Solen har värmt hela dagen och det kändes som en underbar vårdag.
Milo äter lunch från Sofies skor.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken rolig dag ni haft! Och vad kul att du och Doc testat på korna!!

2010-10-20 @ 14:24:59
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Malin

Hon ser väl inte vad du skriver hoppas jag ;) eller får veta vad du skriver ang klappen ;)



Jag skrev kontrakt på lägenheten idag! Wiee ;)

2010-10-21 @ 22:05:30
URL: http://Difloydsfiesta.com
Postat av: Linda

Hej, vi träffade på er på hundmässan förra året och vi har nu även vi en Aussie :) Han är bara 6 månader än så länge. Men mycket tack vare dig och Doc som min kille fastnade för rasen :)

Ha det bra! // Linda & Rickard

2010-10-22 @ 16:21:02
URL: http://www.leos.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Ja :) Vi har följt den sen vi träffade er på hundmässan. Leo kommer ifrån Aussieringen i Jönköping. www.aussieringen.se, fast vi bor i Sundbyberg i stockholm. Doc är verkligen jättefin!

Hälsningar Linda

2010-10-22 @ 18:31:16
Postat av: Maja och Link

När är det dax för MT?

2010-10-28 @ 17:33:20
URL: http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0