2011 - inte bara jumbo

Sitter i Lansjärv hos mamma och pappa. Jag är mör i kroppen och trött efter att ha kört hela natten. Men nu är vi här och ska stanna i en vecka. Det känns så skönt med lång julledighet. Nu ska jag försöka sammanfatta tävlingsåret 2011.


1:a pris och klassvinst i lydnadsklass II i somras.

 Vi har kämpat med att kunna prestera på tävling och nu känns det som att vi är på rätt väg. Tävlingsresultaten är inte mycket att skryta med men jag är nöjd. Vi har tagit LP2 och blivit godkända i lägre spår. Vi har gjort godkänt Mt med  469p och gjort godkänd exteriörbeskrivning och därmed fått titeln KORAD. Vi har gjort officiell debut i utställningsringen, första och sista gången skulle jag tro. Doc startade i bruksklass och fick utlåtandet excellent. Vallningen har som vanligt varit en berg och dalbana, vi får inte till den kontinuitet i träningen som vi behöver. Vi tävlade på ASCA, två gånger på får och tre gånger på anka tror jag. Det resulterade i två leg i Started ducks men tyvärr var det för samma domare. Vi lyckades få högst poäng på ena starten vilken kändes väldigt kul.


ASCA "rosetterna"


Nu ligger fokus på tävlingsåret 2012. Jag har inte funderat så mycket på mål men LP3 och uppflyttad till högre klass spår känns realistisk.

Daltons mål är att forsätta att bli charmigare för varje år som går. Helt klart ett trygghetsmål.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Det har varit så roligt att se er utveckling under året som varit och jag är övertygad om att den kommer fortsätta uppåt! Kram

2011-12-24 @ 11:07:48
URL: http://aussiemonster.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0