Träning och lite annat

I måndags var Camilla och jag och tränade på en parkering i Frösunda. Planen var att träna med kommendering men inte kedja. Vi började med ff. Doc var som en vild arabhingst, frustande och hetsig. Positionen blev inte bra. Jag fick bryta flera gånger för att Doc var för långt fram. Avslutade ff utan större framgång. Jag blir frustrerad så det kändes bättre att låta bli att träna det då. Vi körde lite apportering med Annes tips på hur jag ska få Doc lugnare i åtanke. Doc lugnade ner sig liite men jag skulle vilja ha honom lugnare. Han gjorde iaf några snygga utföranden utan stök och tugg. Med metallen gick det riktigt bra, snabbt ut, bra gripande, snabbt in utan tugg. Vi körde sättande under gång som känns bra, det behövs mer säkerhet och rutin. De känns långsamma så det får vi jobba på. Vi tränade vittring, två pass. Det känns som att det går framåt. Doc har ganska fint letandebeteende men i måndags var han hetsig och rörde de andra pinnarna. Tror vi ska köra med godis mellan pinnarna nästa gång. Rutan gick inte alls bra. Doc virrade och sprang snett. Fjärren tränade vi också, det gick ganska bra men det känns omöjligt att få till alla skiften på avstånd. Jag står fortfarande väldigt nära.  Men det är väl bara att träna på. Tvåans fjärr har vi ju faktiskt fått till, nu vågar jag nästan säga att den är helt fri från låsningar.
Jakob har varit här i veckan så det har inte blivit någon träning förutom ett pass i fredags. Vi tränade alla moment i trean och det kändes bra. Vi är på väg framåt men har en lång bit kvar. Det har varit så mysigt att ha Jakob hemma men desto tyngre att behöva skjutsa honom till Arlanda idag. Tur att vi hade ett pass inbokt hos Anne Dahlin med Sofie och Camilla så att tankarna kunde skingras. Doc och jag tränade vittring och ff. Vi ska börja om med inläringen av vittring till en metod som Anne föreslog kändes bra. FF körde jag lite oplanerat för att det fanns speglar i den fina inomhus hallen och det var så kul att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0