LPII och dåliga mobilbilder

Jag sitter med en kopp kaffe i soffan, Dalton ligger bredvid och myser. Han kan konsten att vara mysig. Idag ska vi och valla till Ingrid, Camillc och jag. Ska bli kul, vallningen har gått bra sedan Peters kurs och det känns väldigt kul.
Igår var Sofie, Malin och jag till Österåker Bk för att Doc och jag skulle tävla tvåan. Förhoppingsvis sista gången i tvåan. Jag har inte Lp som mål men jag vill inte gå över till tvåan förrän jag känner att det funkar lika bra på tävling som på träning. Vid platsliggningen fick jag en rejäl pulshöjare när det blev slagsmål på planen bredvid precis när vi gömde oss. Doc hade tittat men legat tungt. Känns bra. Jag vet att han ligger bra men är lite tuff med andra hundar. Vi hade startnummer ett. Vi fick några minuter på oss innan vår tur. När jag värmde upp kändes Doc väldigt busig, kändes som att han skulle explodera ut i nån busighet. På plan kändes Doc väldigt fokuserad under momenten men jag tyckte han låste lite på tävlingsledaren mellan momenten så jag fick jobba lite med honom för att ha honom med fokus på mig. Så till betygen:
Platsliggande 10
Fritt följ 8 långt fram, hoppar
Läggande 8 vinner mark
Inkallning 9 ngt extra steg
Rutan 7 ligger
Apportering 5 Dk, lek (Doc drar en toklov med apporten!)
Hopp 10
Fjärr 10 (Vårt problem moment! )
Helhet 10
Poäng 171p som räckte till en andra placering.
Efter tävlingen åkte Malin, Sofie, Johan och jag till Bromma blocks för lunch och shopping. Först gick vi på Bromma zoo. Doc var i extas som vanligt och kladdade på alla leksaker han kom åt. Det blev ingen leksak men lite gott tugg som killarna fick roa sig med medan vi andra shoppade. Vi började med en god räklunch. Jag hittade lite julklappar och två klänningar och en byxdress till julfesten med jobbet på onsdag. Nu ska jag bara bestämma vad jag ska ha på mig. Lutar mot en kort paljettklänning.
Lite dåliga mobilbilder från den senaste tiden.
Mysig Doc
Busig Dalton
Fina kissen
Dalton sover i väntan på prisutdelning för Camilla och Choice på Nacka cup
Doc och Dalton väntar påvåfflor på Österåker Bk igår
Doc busar med sin pokal
Hittade en adventskalender för hundar på Bromma zoo. Killar fick tyvärr ingen. Tror att Dalton skulle ha svårt att förstå att det här med en lucka per dag.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det var så himla roligt att se att din envishet och flit gav resultat! Det är ni väl värda! Helheten och er fjärr var verkligen super! Grattis igen!

2011-12-04 @ 12:46:13
URL: http://aussiemonster.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Grattis!!! Bra jobbat!!! Grymt impad!!!

2011-12-05 @ 16:50:27
URL: http://collieforever.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0