Januari

"Nästa möte är i januari" svarar jag, Camilla tillägger " Det är januari nu"- jaja, det tar väl ett tag att vänja sig vid det nya året.
Hämtade Camilla eftersom hennes bil satt fast i snön. Planen var densamma som på nyårsafton, promenad, lydnadsträning och sen skidor. Doc drog massor på promenaden och Dalton åt massor, allt som vanligt med andra ord.
Även förra vintern var det mycket snö och killarna var busiga.
När vi skulle träna kände båda Camilla och jag oss ostrukturerade och strukturerade upp med kommenderingsträning. Doc har alldeles för hög förväntan när vi blir kommenderade. Ett skall i ff och antydan till pip, ajaj inte likt min tysta prick. Jag har märkt det tidigare också men idag var det alldeles för mycket. Kommenderade fjärren också, ser bra ut men alldeles för hetsig sinnesstämning där också. Apporteringen var katastrofal, tjuvstarter, många tassar på apporten, slarviga ingångar och säkert lite till. Nåt att jobba på har vi.
Avslutade med skidåkning. Mycket folk i spåret idag igen. Doc skötte sig bra men det var svårt att komma förbi då det snöat så mycket. Doc fick springa mycket i djup snö och drog inte riktigt på lika bra som vanligt. Lite mer träning för mig, kanske inte så dumt. Nu ska jag återgå till garderobsrensning, hittills tre påsar med trasor som ska slängas. Terapeutiskt för mig, jag gillar inte alls att slänga, "kan vara bra att ha".

Kommentarer
Postat av: Lisa

Känner igen mig i garderobsrensningen... kan va bra å ha passar in på det mesta!! ;)

2011-01-03 @ 23:14:08
URL: http://lisak.wordpress.com
Postat av: Malin

Lägger upp bilder imorgon :)

2011-01-13 @ 22:59:48
URL: http://difloydsfiesta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0