Vallkurs

I söndags åkte i trevligt sällskap av Sofia, Camilla, Lisa, Florence till Peter Nilsson i Lerkulan för vallkurs. Jag har hört mycket positivt om Peter och jag blev inte besviken, i många kurser (allmänt) tycker jag att det fattas pedagogik och analys. Vilket inte var fallet nu. Det kändes bra att förstå allting och få höra både negativt och positivt. När man är helt grön inom vallning och för det mesta känner sig vilsen är det viktigt att få höra att det finns ljusglimtar.

Det jag ska jobba med Doc är;

-Att kommer ner i koncentration. Han är alldeles för flamsig.

- Fullfölja när Doc inte lägger sig på ligg.

- Alltid mjuka ligg.

- Klicker rösten och alltid fullfölj, inte hota.

- Inget ”lydnads” bra i vallningen. Då det taggar (tycker att jag borde kunna räkna ut det själv)

- Flankeringar, ha fåren i ryggen och pressa bort Doc, pyscha när han ger efter för pressen.

Jag är riktigt nöjd med kursen och hoppas vi kan gå för Peter igen.


Kommentarer
Postat av: Maja och Link

Vad kul att alla verka nöjda med kursen! Håller på att försöka boka in Peter för en dag i sommar.



Låter som mycket vettiga grejer Ni lärt Er, hoppas jag får ta del av de imorgon i hagen! Nu har jag i alla fall bakat en cheesecake till imorgon!



Vi ses och hörs

2011-01-21 @ 16:24:53
URL: http://greatwarrior.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0