ASCA

Killarna och jag varit Kroksbo för ASCA trails. Vi mötte upp Lisa och Linda i Kroksbo, drack vin och pratade långt in på kvällen. Vi skulle alla tre sova i våra bilar och det var inte särskilt lockande att gå och lägga sig. Jag sov dock väldigt bra, fällde ner framsätena och hade en dubbelsäng att dela med killarna. Ibland är det mysigt att ha dem i ”sängen”, de låg nära och var gosiga. Det kändes som att uppstigning på lördag morgon blev alldeles för tidig. Doc och jag hamnade på eftermiddags  trailen och bland de sista ekipagen så vi hade mycket tid att se på de andra ekipagen och göra upp en plan för hur vi skulle försöka flytta djuren runt banan. Fåren var lättflyttade och hade inte speciellt mycket dragning till människor. För Doc är det väldigt naturligt att fösa så det var planen att fösa dem runt banan. Jag var väldigt nervös samtidigt som Doc kändes lugn utanför och det kändes tryggt. När vi kom in var Doc sprallig och hade bara fokus på mig, ville leka med pinnen och kom springa mot mig och kampmorrade. Inte riktigt rätt attityd. Försökte mig på fösning men Doc var inte nog med så fåren stack drog tillbaka till fållan och detsamma när jag försökte driva dem. Kändes i alla fall bra att han lyssnar och inte har en tendens att jaga. Sen gick vi in på ankor. Doc har knappt träffat ankor tidigare så jag gick in för att se hur han skulle reagera. Snopen blev jag när Doc gick jätte bra och ankorna var tillbaka i fållan på nolltid. Vi fick 85p, qualifying score och vann started ducks. Min duktiga Lillis! Malin (eller Nathalie?) filmade så här finns länk till film på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=5NsCGW_BUus


Det snygga kortet har  Malin Hamner tagit


På lördag kväll efter prisutdelningen tändes grillen och vi alla grillade tillsammans, mycket trevligt!  Sen hade vi efterfest i Snigla innan det var dags att krypa till kojs. På söndagen köpte jag till ett till run på ankor, det var ju så kul. Det gick bra det också och vi fick 77p, qualifying score och en andra plats, tyvärr för samma domare så vi fick ingen titel. Den rundan vi hade för andra domaren gick inte alls. Jag tror att jag placerade mig för nära ankorna, måste lära mig det där. Fåren gick bättre idag men inte hela vägen. Men jag är ändå nöjd med Doc, de fåren är helt enkelt för svåra för oss. Han flankerar inte och jag placerar mig fel. Det var många som gick fina rundor och plockade många leg. Grattis alla ni!

 

 

Tyvärr hände det en olycka under söndagen då Ewa träffades av en stångande ko. Det kändes verkligen  olustigt och jag hoppas att det inte blev några allvarliga skador. Man blir påmind om hur stora och kraftfulla kor är och hur lätt olyckan är framme.

 

 

Jag känner mig lite sliten efter helgen, lite för få sömntimmar men det vägs helt klart upp av att jag haft det så himla roligt! På söndagen kändes övertröttheten ett faktum och det var svårt att inte skratta. Vi ser redan framemot nästa års ASCA trail!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nu har jag äntligen sett filmen. Fiiiin runda och jättekul att se!!!

2011-08-14 @ 15:20:19
URL: http://www.mivinnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0