Tillbaka till vardagen

Nu är min semester slut, jag har hunnit jobba en vecka till och med. Så konstigt hur fort man ställer om och kommer in i vardagen igen. Till semestern. Först ösregnade det en vecka i sträck i princip. Jakob och jag hann måla allt invändigt i stugan två varv. Andra veckan var det underbart väder. Vi har njutit av solen på Sanningslandet och på bastuflotten i Kalix älv. Semestern avslutades tyvärr med att Dalton antigen blev ormbiten eller getingstucken plus att han också fick hotspots. Så de två sista semesterdagarna innan vi skulle åka ner till Solna spenderades i bilen mellan stugan och djursjukhuset. Orolig var bara förnamnet. Nu känns han pigg och utslaget blir bara bättre och bättre. Om några dagar ska vi till veterinären på efterkoll och hoppas det visar lika bra resultat som när han låg inne. Min älskling måste vara frisk.
Idag har Sofie och jag varit och vallat hos Ingrid. Inte de mest framgångsrika passen för oss så det känns inte så lovande inför ASCA trailsen till helgen.
I veckan har vi tränat en massa lydnad inför lydnadstävling i lördags. Platsliggningen var lugn, känner att jag inte alls är lika nervös infor platsen efter vi har varit med om många bra på tävling nu. Programmet kändes helt ok förutom dåligt fokus i ff. Tyvärr sprang inte Doc till rutan (vilket har kännts som ett säkert moment på träning) och det kostade oss första priset. På eftermiddagen åkte jag till Kaanan för att sola och bada. Det visade sig att Sofie, Johan, Johans syster Emma med sin kille Johan var där för att spela minigolf. Jag lämnade då soldyrkandet för att göra dem sällskap. Precis när jag skulle gå hörde jag en kvinna ropa att de letade efter en flicka i vattnet. Det kändes väldigt olustigt. Bara några minuter senare var det fullt pådrag med brandbilar, ambulanser, poliser och helikoptrar. Flickan hittades först två timmar senare livlös på botten. Fruktansvärt! Tänk hur livet kan förändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0