Träning och träningstävling

I måndags var Sofie och jag och tränade på klubben. Det märks att det är semestertider och många flyr Stockholm. Det var bara vi på klubben. Började med att kedja ff, rutan, hopp och fjärr. Samma problem med rutan som på tävlingen. Konstigt för innan tävlingen har det känts som ett stabilt moment. Hoppet och fjärren var bra. Tränade sen rutan utan större framgång. Vi tränade inkallning med fokus på fart på andra sträckan. Vi tränade också fjärr som kändes bra, snabba lägganden som var ganska snabba (för att vara Doc iaf), jag har fått honom att ändra teknik så vi ska nog få till det. Tjatade lite på Sofie om att ta tag i Milos ff. Han gick fint, samlat och tyst. Jag testade gå med honom, det var roligt. Sen avslutade jag med att träna lite ff, mest vänster om och vänster om halt som inte var bra på tävlingen. Dalton fick också träna lite, han var så busig och duktig. Fick lust att damma av honom lite men jag antar att han bara kommer att bli halt då.

 

Dalton på bastuflotten

 

Sofies och mina killar går så bra ihop nu. Det känns jätte kul. Jag var hundvakt till Milo och Tristan i fredags och gick då ut med alla fyra samtidigt, det var inga problem alls. De var så duktiga, vi fixade till och med två hundmöten hur bra som helst. När vi kom in satt de alla fyra i hallen och väntade på att bli ”avkopplade”.  I söndags när vi var och vallade låg Doc och Milo uppbundna i samma träd och låg tätt intill varandra och sov. Idag har mina killar varit hos Johan och Sofie och enligt uppgift helt utan avspärrningar i lägenheten. Känns skönt att Doc fungerar så bra ihop med dem. Känns som att han har mognat väldigt mycket på sistone. Nu tycker jag han accepterar väldigt mycket utan att behöva mopsa sig.

 

Milo, Tristan, Doc och Dalton

 

 

 

Ikväll har det varit träningstävling på klubben. Riktigt bra initiativ och bra uppslutning för att vara semestertider. Först la vi en dold platsliggning. Sen ff plus apport, hopp och fjärr. Doc var lite för taggad på ff och gick långt fram. Jag belönade honom en gång på andra sträckan. Apporteringen gick fint, lite tugg vid mig. Hoppet gick bra inget dk på återhoppet så då belönade jag. I fjärren var uppsättandena lite flesiga, jag belönade det sista uppsättandet. I det hela känner jag mig nöjd, fokus var bra men lite väl taggat.

Nelson och Doc


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul att det fungerar så bra med alla hundar!!

2011-07-12 @ 21:53:56
URL: http://lisak.wordpress.com
Postat av: Hanna

naw så söta hundar!

2011-07-12 @ 22:18:40
URL: http://hannazlife.blogg.se/
Postat av: Åsah

Å vad synd att jag missade träningstävlingen! Rusa var helt däckad efter helgen och är fortfarande.. Ska vi ses och träna snart?

2011-07-14 @ 07:54:44
URL: http://Asahmedhundar.wordpress.com
Postat av: Sofie

Så himla skönt att alla grabbar verkar ha hittat sin plats i "flocken" det underlättar ju verkligen :) Alla fläckar och Dalton!

2011-07-19 @ 22:24:04
URL: http://aussiemonster.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0