Sommar och sol

Det har verkligen varit ett par underbara dagar nu. Sommar är här, det blommar för fullt och allting är grönt. Morgonpromenaderna är så sköna nu. Soligt, vackert och killarna är mysiga. Doc har landat lite på jorden nu och är ganska lättsam på promenaderna. Har valt att komma istället för att dra på vilt som sprungit framför nosen på honom och lyssnat vid hundmöten. För att jag skriver så nu kommer han säkert att vara odräglig dagarna framöver. I måndags var vi och tränade på klubben med Malin, Sofie och Camilla. Nu är det fokus på lydnadsklass II momenten igen. Doc´s position i friaföljet har blivit mycket bättre, tänkte på det på tävlingsprotokollen, inget avdrag för position. I fjärren har vi tappat de fina uppsättanden vi haft så det måste vi nöta. La Doc en platsliggning innan vi skulle gå. Vi fick redigt med störning då det kom två hundar in på planen. Första gången blir jag livrädd, killarna på olika sidor av planen, vem av hundarna ska man rädda. Shit vad störd jag blivit efter alla påhopp vi varit med om. Det var en snäll hund som bara ville hälsa i detta fall. Andra gången blev jag arg och jagade bort hunden. Doc låg faktiskt kvar när jag skrek och sprang efter hunden Malin la in ett stanna till honom men tyckte ändå att han gjorde det bra med tanke på hur han är/har varit.

 

Igår var Jakob och jag och sprang. Vi sprang femman i Ursvik. Det gick vansinnigt tungt, till och med Doc var helt slut. Måste vara värmen. Släppte Doc ett tag för att han skulle få springa lös och bada. Insåg fort hur mycket tyngre det är utan draghjälp och kopplade honom igen.

 

Nu ska vi ut och skotträna i det fina vädret, kanske hinner jag med ett litet lydnadspass också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0