Spring för livet

Så var det fredag igen. Hela veckan har det varit jätte soligt och fint väder så nu när det drar ihop sig till helg hopar sig molnen och väderprognoserna visar regn. Typiskt. Vi är precis hemkomna från en springtur. Det är så sjukt tungt, Jakob och Doc håller ett tempo som är alldeles för högt för mig. Jag blir arg när jag inte orkar och vill ge upp men tjurar ihop tuggar på. I onsdags var Sofie, Johan och jag och skottränade. Det gick bra fast jag känner mig lite kriminell som är och skjuter lite var som helst, Sofie är coolare och går och viftar med pistol och hörselkåpor medan jag smusslar.

 

Gammal bil på en cool kille.

 

Jag har lite tävlingar framöver. Känns kul alla förutom på hemma klubben där jag mailat om efteranmälan. Förra våren var vi med om en inte så trevlig händelse där och det har verkligen satt sina spår. Direkt jag skickat mailet fick jag ont i magen och började svettas. Med 23 hundar anmälda i lydnadsklass I känns det som att det kommer att vara  ganska stökigt där. Känner att jag får ångest direkt jag tänker på det. Känns som att jag offrar Doc. Jag vet att risken att det händer nåt inte är större där men det är lättare sagt än gjort att ändra sina känslor och inställning.

 

Nu måste jag göra mig iordning, vi ska in till stan och äta middag och lite representabel kanske man ska se ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0