Lägre spår

Idag har Doc och jag tävlat lägre (Läs igår då blogg.se inte fungerat under helgen). Jag kände mig ganske osäker på spåret, vi har bara hunnit spåra några få gånger sen snön försvann. Annica var spårläggare och det kändes bra. Påsläppet gick finfint, Doc fäste på spåret fint och tuffade på bra. Jag vet att Doc kan vara lite långsam i spåret om nåt strular så jag sprang på efter honom lite stressad över tiden. Doc tappade spåret två gånger men jobbade fint tills han hittade det. Efter fyra pinnar kom slutet. Rundan gick på tolv minuter så jag hade nog inte behövt springa så mycket. Med facit i hand kanske vi skulle tagit det lite lugnare så att vi fick med alla pinnar. Något att komma ihåg till nästa gång. Jag valde att avstå från platsliggning och budföring med skott då vi inte har tränat skotten tillräckligt mycket. Känslan i lydnaden var bra, men Doc behöver fortfarande lugna ner sig. Blir en del knasigheter när han är så taggad, som man kan se på betygen. Men det är ett stort framsteg. Vi måste träna på ingången på plan. Doc är ofokuserad och jag får jobba med honom för att få med honom, men när vi börjar gå så har han fint fokus.
027
Framförgående. Fotot är fräckt stulet av Lisa Sundström
.
Linförighet....................9/9............Strul i vänster sväng. 
Framförgående.............6,5/5.........Sen utgång, DK, stretar
Platsläggande...............8,5/10.......Lägger sig i två steg
Inkallning.....................0/0...........Tjuvstart
Krypande.....................5,5/5.........Sätter sig för tidigt
Apportering..................10/9,5.......Tveksamt gripande
Hopp............................8/7,5........Islag
.
Påsläpp........................10/10
Spår.............................7/7
Totalt 374,75 och godkänt
(Strul med styckesindelning och tabbar därav alla punkter)

Kommentarer
Postat av: Mackan

Grattis! Det såg ju lovande ut inför nästa start. Särskilt om du har budföring och platsliggning med.

2011-05-10 @ 13:30:12
URL: http://www.skippo.org
Postat av: Anna

Tack Mackan! Det var super kul att tävla, kul med skogsspår och inte på fält som i appellen. Jag längtar tills nästa start och då ska vi ha budföringen i alla fall.



/Anna

2011-05-10 @ 20:06:50
Postat av: Marie L

GRATTIS till godkänt resultat och lycka till med start framöver, och du: ta det lungt i spåret :-)

2011-05-12 @ 12:30:28
URL: http://www.123minsida.se/Minos
Postat av: åsah

ser fint ut!! kul! jag behöver också skotträna rusa...

2011-05-13 @ 08:06:32
URL: http://asahmedhundar.wordpress.com/
Postat av: Ann-Sofie

Grattis! Bra jobbat!!! Önskar jag var lika duktig på träna som ni är, ni gör det jättebra.

2011-05-20 @ 17:40:56
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0