Lydnad lydnad lydnad

Som rubriken lyder så är det mest lydnad vi pysslar med just nu. I lördags tävlade Sofie med Tristan och Camilla med Choice på Nacka cup. Sofie och Tristan visade upp många fina moment men det nådde inte riktigt fram. Camilla och Choice  visade upp ett fint program och vann lydnadsklass I. Vinsterna för de deltagarna som kvalade till cupen var riktigt bra så vi var tvungna att vänta tills cupfinalen på eftermiddagen. Vi fick ganska många timmar att döda. Vi åkte till McDonalds och åt långlunch, vi promenerade och jag tränade med Doc. I cupfinalen visade tjejerna upp ännu ett snyggt program och kom trea i cupen. Duktiga!

 

Lydnaden känns verkligen riktigt kul nu. Vi går framåt och har lagt om träningen en del i höst. Mer fokus på helhet och kedjor nu och bättre struktur. Det ger resultat på träningen. Jag hoppas det ska visa sig på tävlingsresultat framöver också.

 

Nu iväg och träna!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Klart det kommer visa sig på tävling också! Det är jag övertygad om :)

2011-11-29 @ 21:55:24
URL: http://aussiemonster.wordpress.com
Postat av: Mia

Heja lydnadspeppen :D! Och som Sofie skrev, klart att det kommer visa sig på tävlingsresultaten :D! Ska ni ut snart igen?

2011-11-29 @ 22:04:59
URL: http://k9konsulten.wordpress.com
Postat av: Lisa

Ni är så duktiga gänget! Målmedvetet & fokuserat, jag är övertygad om att det kommer ge resultat!!

2011-11-30 @ 23:22:27
URL: http://lisak.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0