Vad hände sen?

Alltför längesedan. Igen. När tiden känns lite knapp så blir inte bloggen prioriterad. Vi har hunnit gå vallkurs för Peter Nilsson. Jag är jätte nöjd med kursen, Peter är duktig och Doc gick bra. Vi har nu flera övningar att träna på och många saker att tänka på. Bland annat att jag alltid ska ha fokus på fåren, få ner Doc  i tempo och fortsätta jobba på flankeringar. Jag är verkligen taggad på att träna vidare.

 

Vi har varit och spårat, två gånger till och med. Jag har tur som har Sofie och Camilla som lurar ut mig att spåra för det var faktiskt kul och Doc spårade bra. Förut gillade jag spår, jag gillade det väldigt mycket men sen svalnade intresset. Jag tror det blev lite för mycket och både Doc och jag tappade suget när vi ett tag spårade varje helg. Doc gillar att spåra men han älskar det inte och ledsnar om vi spårar för mycket.

 

I höstmörkret och slasket är klubben inte ett ställa som man längtar till så vi har tränat lydnad lite utspritt i Solna på diverse upplysta planer. Hittade en toppen bra parkering som vi tränade på igår. Riktigt bra var det, stora ytor och lite bilar. Doc gick bra men jag måste verkligen tänka på att vänta på med kommandon när vi kör med kommendering. Igår gick Doc på kommenderingen minst två gånger.

 

Dalton mår väl och lever som om han vore en kung (vilket han iofs är). Han äger soffan, bestämmer promenad takt och väg. Man får försöka hålla tillbaka storhetsvansinnet lite grann ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0